به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی عصر شنبه در دیدار با اهالی رسانه استان، افزود: اصحاب رسانه نباید منتظر بمانند تا فلان مدیر یا مسئول به آنها اجازه دهد تا وظیفه خبری خود را انجام دهند بلکه باید به هر شکل ممکن به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: رسانه واقعی به معنی رسانه های زمان انقلاب هستند که اصحاب آن در بحرانی ترین و خطرناکترین زمان کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و هیچ گاه نیز از شکنجه، تهدید و خطر نهراسیدند.
وی اضافه کرد: رسانه نباید منتظر امام جماعت، استاندار و بخشدار باشد تا به وی اجازه ورود و مصاحبه بدهند بلکه باید مانند آتش پاره در رصد انقلاب و ارزش های انقلابی و حضور در همه برنامه ها و برملا کردن تخلف ها اقدام کند.
وی ضعف و ناتوانی رسانه را به ناتوانی آن در تحلیل مسائل و انجام ندادن به رسالت الهی دانست و ادامه داد: جریان رسانه ای یک اکوسیستمی است که از زمان تولید و مشاهده خبر تا واکنش مردم همدیگر را تکمیل کرده و هر کسی نیز در راه انجام وظیفه خود کوتاهی کند، جامعه نیز در بی خبری و رکود فرو خواهد رفت.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به انتقادهایی در خصوص ساخت مصلی قزوین، گفت: اصراری نداریم که این مکان با بیت المال ساخته شود بلکه اصرار داریم برای خدمات رسانی بهتر به مردم و حفظ کرامت آنان و نیز اقامه بهتر نماز، این مصلی ساخته شود.
به گفته وی، احداث این مصلی به معنای تکمیل خدمات رسانی به مردم است و اهالی رسانه باید حواس خود را جمع کنند زیرا ساخت این مکان با گرسنگی و فقر مردم ارتباطی ندارد.

***اهالی رسانه در آگاهی بخشی به جامعه وظیفه سنگینی دارند
رئیس بسیج رسانه استان قزوین نیز در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن توسط اهالی رسانه تاکید داشته و فرموده اند 'مطبوعات و اهالی رسانه باید به عموم مسائل زندگی معرفت و روشن بینی در مقایسه با دیگران داشته باشند'.
محمد کشاورز یادآور شد: ایشان بر آزادی بیان و مطبوعات سالم که عناد و بدجنسی با نظام ندارند تاکید داشته زیرا تمامی قلم زنی های آنها موجب آگاهی بخشی به مردم و به نفع جامعه خواهد بود.
کشاورز خاطر نشان ساخت: متاسفانه این روزها بدون مطالعه خیلی از مطالب بی پایه و اساس منتشر و بازنشر می شود اما وجود و فعالیت رسانه ها و خبرگزاری هایی که در انتشار مطالب صحیح و درست اقدام می کنند، برجسته تر می شود.
کشاورز با بیان اینکه امروز دشمنان مقام معظم رهبری را آماج اهداف خود قرار داده و رسانه ها باید با هم متحد عقیدتی و سیاسی باشند، گفت: جلوگیری از تحریف خط امام خمینی (ره) از وظایف دیگر رسانه ها است و باید امام راحل را آنچنان که بود به مردم معرفی کرد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.