به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه افزود: در حال حاضر بیش از 440 روستای استان نیز از خدمات کامل ارتباطی شامل تلفن ثابت، همراه و اینترنت بهره مند شده اند.
وی، پوشش کامل استان در خصوص نسل سوم و چهارم تلفن همراه را از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و ادامه داد: رتبه قزوین در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) با چهار پله ارتقاء، برای نخستین مرتبه بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.
به گفته وی، هم اکنون 48 دفتر جدید در قالب ICT روستایی در استان فعال بوده و 20 دستگاه خودپرداز پست بانک نیز از محل اعتبارات USO (خدمات عمومی اجباری) در روستاها نصب و راه اندازی شده است.
حبیبی، ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت استان را بیش از 85 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه فاز 2 واگذاری اینترنت روستایی در بیش از 300 روستای قزوین نیز به زودی آغاز می شود.
معاون استاندار قزوین واگذاری تلفن خانگی به 13 روستا، اجرای طرح رومینگ اینترنت همراه اپراتور 'های وب' با دیگر اپراتورهای تلفن همراه، توسعه دفاتر ICT روستایی و افزایش پهنای باند مراکز مخابراتی را از جمله برنامه های مهم استان در سال جاری اعلام کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.