به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان قزوین افزود: امیدواریم مدیران همه ظرفیت های استان را برای جذب ردیف های متفرقه و ملی به کار بگیرند.
وی اضافه کرد: بودجه جاری و عمرانی استان در برابر ردیف های ملی رقمی نیست بنابراین باید دستگاه های اجرایی به جذب ردیف های ملی اهتمام بیشتری داشته باشند.
استاندار قزوین افزود: به طور خوشبینانه بین 35 تا 40 درصد بودجه استان در سه ماهه اول سال به استان تخصیص می یابد و لازم است مدیران با برنامه ریزی و جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کنند.
زاهدی افزود: خوشبختانه رقابتی بین دستگاه ها و شهرستان ها برای جذب اعتبارات ایجاد شده است که اگر دستگاه و شهرستانی در جذب اعتبارات ناموفق بود آن اعتبار به دستگاه دیگر منتقل شود.
وی ادامه داد: از دیگر نکات خوب بودجه امسال که موجب تحول حوزه اشتغال، صنعت و کشاورزی می شود، اولویت دادن تسهیلات به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می گرفت.
زاهدی گفت: همچنین با تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان استان بودجه پروژه انتقال آب از سد طالقان به شکل بسیار مطلوبی تغییر کرد که به موجب آن هفتاد درصد بودجه این طرح توسط دولت و 30 درصد توسط بخش خصوصی تامین می شود.
وی افزود:با این تغییر، سهم بودجه دولتی این پروژه از 600 میلیارد ریال به پنج هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در تاریخ بودجه کشور همه ساله با محدودیت ها و تنگناهای زیادی تصمیم گیری و برنامه ریزی شده است و همواره دستگاه ها با کمبود بودجه برای اجرای طرح ها مواجه بوده اند.
وی افزود: همه مدیران و دستگاه های اجرایی استان برای جذب بودجه انگیزه لازم را دارند اما امسال وضعیت بودجه کشور با سالهای گذشته متفاوت تر است و باید با احتیاط بیشتر عمل کنیم.
زاهدی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای دریافت اعتبارات استانی بیشتر چانه زنی نکنند چون اضافه شدن اعتبار به هر دستگاهی منوط به کاهش از دستگاه دیگری است.
وی اضافه کرد: طی جلسات مفصل با مسئولان اقتصادی استان تلاش کرده ایم بودجه ای عادلانه برای پیشبرد امور توزیع شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار درست مبنای تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح است و باید بانک جامع اطلاعات پروژه های استان برای تصمیم گیری بهتر مدیران تشکیل شود.
زاهدی افزود: توجه به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی در طرح های عمرانی و اقتصادی نیز بسیار مهم است چون به رضایتمندی بیشتر مردم در اجرای طرح ها منجر می شود.

***سامانه جامع اطلاعات پروژه های استان تشکیل شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: تشکیل سامانه جامع اطلاعات پروژه های استان برای ساماندهی وضعیت پروژه ها و تصمیم گیری های جامع در استان ضروری است.
علی فرخزاد افزود: پنج هزار و 100 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای دستگاه های دولتی استان قزوین است در حالی که بسیاری از پروژه های دیگر مانند طرح های آب و فاضلاب، بانک ها، بیمه و مخابرات با اعتبارات مجزا در حال اجرا هستند.
وی اضافه کرد:هشت هزار و 300 میلیارد ریال اعتبارات شهرداری های استان است که در صورت تشکیل این سامانه هم شفاف سازی لازم صورت گرفته و هم در تصمیم گیری ها به مدیران استان کمک خواهد شد.
فرخزاد افزود: همچنین مدیران استان باید یک رویکرد فرهنگی واجتماعی را در هزینه های جاری و پروژه های عمرانی داشته باشند تا رضایتمندی مردم در نهایت به دست آید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید رویکرد گردشگری در تمامی پروژه های عمرانی و همچنین زیرساخت ها و هزینه های عمرانی لحاظ شود تا تولید ثروت و اشتغال در مناطق مورد نظر ایجاد شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.