سعید بهادیوندچگینی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سهم مدیریت مصرف برق استان قزوین در سال گذشته 25 مگاوات تعیین شده بوده که با اطلاع رسانی های به موقع و همکاری بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و خانگی این میزان به 75 مگاوات افزایش یافت.
وی ادامه داد: برای سال جاری میزان سهم مدیریت مصرف استان 50 مگاوات در نظر گرفته شده که امیدواریم با همکاری بخش های مختلف، به خصوص مردم بتوانیم ضمن مشارکت در امر مصرف از تابستانی بدون خاموشی عبور کنیم.
بهادیوندچگینی در ادامه به راهکارهای موجود در کاهش مصرف برق اشاره کرد و یادآور شد: کارشناسان نیرو جایگزینی وسایل برقی جدید به جای لوازم قدیمی با دقت در برچسب میزان انرژی، استفاده از دستگاه های تهویه استاندارد متناسب با فضای محل سکونت، ایجاد سایه بان برروی کولرهای آبی و گازی (اسپیلت ها)، نصب پرده های سفید و سایه بان برای پنجره ها و تمیز کردن فیلتر دستگاه های برقی از جمله روش های موجود در کاهش مصرف انرژی را اعلام کرده اند.
وی، استفاده از وسایل برقی خارج از زمان اوج پیک مصرف، استفاده از لامپ های کم مصرف LED یا فلورسنت، کاهش و یا حذف روشنایی های بیرونی ساختمان، استفاده کمتر از آب گرم، نهایت استفاده از نور طبیعی در طول روز و پرهیز از باز و بسته کردن درهای یخچال و فریزر را نیز از دیگر راهکارهای رعایت مصرف بهینه انرژی اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان از بین بردن مصرف اضافی مانند خاموش کردن برخی از لامپ ها و کشیدن سیم لوازم برقی از پریز در صورت عدم استفاده از آنها را روش مهم و همیشگی در کاهش مصرف برق دانست و از شهروندان خواست تا به علت پائین بودن میزان بارندگی ها و گرمای پیش رو نهایت همکاری را در طول سال، به خصوص در فصل تابستان با این شرکت به عمل آورند.
در حال حاضر از مجموع 585 هزار و 172 مشترک برق استان، 468 هزار و 819 مشترک خانگی، 36 هزار و 602 عمومی، پنج هزار و 853 کشاورزی، چهار هزار و 406 صنعتی، 66 هزار و 915 تجاری و 2 هزار و 577 نیز روشنایی معابر هستند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.