در این مطلب، میترا بهرامی به نقل از دکتر ناهید یزدی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نوشته است، نگرش به فرزندآوری مثبت نیست و این موضوع از مشکلات معیشتی زوج ها و تمایل خانواده ها برای فراهم کردن رفاه بیشتر برای فرزندان کمتر سرچشمه می گیرد.
در این گزارش همچنین به اظهارات مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز اشاره شده که کاهش جمعیت را نگران کننده خوانده و گفته بود که جمعیت یکی از شاخصه ‌های مهم در توانمندی جامعه است اما روند فعلی پیری جمعیت در کشور، قدرت و توانمندی ملی را دچار خدشه می کند.
خبرنگار نسیم حق نوشته است در استانی مانند قزوین با افزایش تعداد واحدهای دانشگاهی و جمعیت دانشگاهیان اعم از دانشجویان و مدرسان دانشگاه‌ها، سطح تحصیلات افزایش و انتظارات از سطح زندگی بالا رفته و در کنار بی‌ثباتی اقتصادی کشور، بر نگرش کاهش تمایل به ازدواج و فرزندآوری تاثیر می‌گذارد و باید دید که آیا به واقع این شرایط اقتصادی با دستورات مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت همخوانی دارد؟!
در صفحه دیگر از نشریه نسیم حق به سخنان داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درباره خروج آمریکا از برجام پرداخته شده و به تقل از وی تیتر زده شده است، 'اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکند، مجلس تصمیم قاطعانه می‌گیرد'.
سخنان روح‌الله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی درباره گسترش طلاق تا روستاها و سخنان بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس با تیتر اداره امور کشور دچار روزمرگی است از دیگر عناوین این شماره ی نسیم محقق می باشد.
صفحه ورزشی این نشریه نیز به صحبتهای علیرضا جهانبخش آقای گل لیگ هلند درباره آینده فعالیت ورزشی و همچنین نظرات وی درباره حضور ایران در جام جهانی پرداخته است.
نشریه نسیم حق به مدیر مسئولی داود محمدی در قالب دو هفته نامه در استان قزوین فعالیت می کند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.