مجید کشاورز مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقف وام مسکن روستایی پیش از این 180 و 200 میلیون ریال بود که این میزان در سال جاری به 250 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی، هدف دولت از پرداخت تسهیلات یاد شده به روستاییان را تشویق آنان در امر بهسازی و مقام سازی منازل مسکونی خود دانست و یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر نیمی از واحدهای مسکن روستایی استان قزوین در برابر حوادث غیرمترقبه مقاوم نبوده که باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده به عمل آید.
به گفته وی، ارائه وام های یاد شده در دستور العمل های ابلاغی به صورت سفته زنجیره ای بوده و بانک ها نیز براساس این قاعده باید نسبت به پرداخت ها عمل کنند.
کشاورز اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از منازل غیرمقاوم در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه مربوط به مناطق محروم استان بوده که افراد توانایی معرفی ضامن معتبر را نداشته و در این راستا نیز بانک های عامل باید توجه کافی را در این زمینه به عمل آورند.
وی ادامه داد: تمامی اعتبارهای مربوط به طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی که از سال 84 آغاز شده به طور کامل جذب اما متاسفانه در چند سال گذشته با سخت گیری بانک های عامل، روند پرداختی ها کند شده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قزوین اضافه کرد: این در حالی است که این نهاد با همراهی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی برای افراد تحت پوشش مساعدت های لازم را در پرداخت وام های بلاعوض نیز به عمل آورده است.
کشاورز، یکی از مشکلات بانک های عامل استان در حوزه ارائه تسهیلات روستایی، پرداخت نشدن اقساط معوق بانکی از سوی متقاضیان دانست و افزود: در این زمینه نیازمند همراهی روستاییان هستیم.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد روستایی بوده که از این تعداد تاکنون حدود نیمی از آنها مقاوم سازی شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.