به گزارش ایرنا، ایرج زاهدپور روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه آموزش و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: با برگزاری عملیات تمرینی، نقاط ضعف دستگاه ها در مواجهه با حوادث غیرمترقبه کاهش یافته و از بین می رود.
وی یادآور شد: قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود جزو 11استانی است که بیشترین حوادث از جمله آتش سوزی، سیل، طوفان و سرمازدگی در آن اتفاق می افتد.
زاهدپور افزود: در صورت نبود تمهیدات و پیش بینی های لازم برای مقابله با این حوادث خسارت های جانی و مالی زیادی متوجه استان خواهد بود همان گونه که در سرما زدگی اخیر شاهد خسارت 20 هزار میلیارد ریالی به محصولات باغی و زراعی بودیم.
این مسئول، آموزش را پاشنه آشیل مدیریت بحران دانست و گفت: سال گذشته 800 مدرسه استان توسط جمعیت هلال احمر تحت آموزش های امداد و نجات و مقابله با حوادث قرار گرفت که این آموزش ها باید به صورت مستمر ادامه می یابد.
وی با تاکید بر لزوم آشناسازی مدیران و کارشناسان دستگاه های مختلف اجرایی به اهمیت بالای مدیریت بحران؛گفت: آشنا بودن مدیران به حوزه مدیریت بحران و اطلاع رسانی به مردم نقش مهمی در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد.
زاهد پورگفت: به منظور ارتقای آموزش ها در حوزه بحران سند آموزش برای کل دستگاه های استان تدوین شده که باید به طور جدی عملیاتی شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.