به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین برگزار شد، افزود: با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار در بازار به طور جدی برخورد شود زیرا وجود این مساله در آینده مردم را با مشکل روبرو می سازد.
وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ عوارض به درستی صورت نگرفته، ادامه داد: باید همواره در تصمیم گیری های خود رضایت مردم را در نظر بگیریم.
زاهدی اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز همیشه در سطح کشور و استان با افزایش روبرو بوده اما می توانیم با عرضه به موقع این محصول، از افزایش قیمت آن جلوگیری کنیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: از آنجایی که بخشی از قاچاق دام سبک و سنگین با افزایش نرخ ارز ارتباط دارد از این پس این مساله در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انعکاس خواهد یافت.
زاهدی با بیان اینکه افزایش میزان مصرف در برخی کالاها به طور طبیعی تحت تاثیر جو روانی صورت می گیرد، گفت: این مساله موجب می شود موج کاذبی نسبت به خرید این نوع کالاها در سطح کشور ایجاد شود.
وی ادامه داد: رعایت عدالت در توزیع اقلام مورد نیاز مردم مناطق مختلف استان، به خصوص در ماه مبارک رمضان باید براساس نیازها صورت بگیرد.
استاندار قزوین در پایان این نشست به سیاست گذاری های جدید امسال از سوی شهرداری ها جهت اجتناب از تبلیغ کالاهای خارجی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب در این خصوص شاهد رفع برخی نگرانی و دغدغه های موجود در جامعه باشیم.

** 10 قلم از کالاهای اساسی و پرمصرف، هفتگی مورد رصد قرار می گیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار استان ماهانه از سوی ریاست آن برگزار و کمیته های فرعی آن نیز به صورت هفتگی و یا هر 2 هفته یک بار تشکیل جلسه می دهند.
منوچهر حبیبی اضافه کرد: اداره اطلاعات، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداران، تعاون روستایی جهاد کشاورزی، دامپزشکی و نماینده تشکل های خصوصی از اعضای ثابت این جلسه هستند.
وی ادامه داد: به طور معمول و هفتگی و با جمع آوری اطلاعات از بازار برخی کالاهای اساسی پرمصرف مانند گوشت، شکر، روغن و مرغ در جلسات ستاد تنظیم بازار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
حبیبی اظهار داشت: این در حالی است که در برخی از روزهای خاص سال مانند نوروز، محرم الحرام و ماه مبارک رمضان حجم کار این ستاد بالا رفته و جلسات آن نیز بیشتر برگزار می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان افزود: مسئولیت ستاد تنطیم بازار در سطح ملی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و در استان ها نیز با استاندار قزوین بوده و دبیری آن هم با رئیس سازمان جهاد کشاورزی است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.