به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز چهارشنبه در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان که با حضور سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: 15 درصد محصولات صادراتی قزوین در بخش کشاورزی و پنج درصد دیگر نیز محصولات باغی بوده است.
وی، قزوین را استانی صنعتی، گردشگری و کشاورزی دانست و ادامه داد: این استان سال گذشته با بررسی و رفع مشکل 465 واحد صنعتی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه یک کشور را به دست آورد.
به گفته وی، سال گذشته با ارائه هشت هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات بهین یاب به یک هزار و 7 واحدی تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی، رتبه پنجم کشوری نیز به استان قزوین تخصیص یافت.
پرزحمت اظهار کرد: امسال با تاکید استاندار، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم همانند سال گذشته با همکاری دستگاه ها ذیربط موفق عمل کنیم.
پرزحمت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی سال گذشته 124 هزار بازرسی از سوی ناظران رسمی و افتخاری این استان صورت گرفت که بخشی از آنها به صورت مشترک با دستگاه های مختلف به انجام رسید.
وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها، 2 هزار و 200 گزارش ثبت و سه هزار و 500 پرونده از گزارش های مردمی تشکیل شد.
وی با اشاره به صدور سه هزار و 600 پروانه بهره برداری صنعتی و 188 پروانه معدنی به همراه فعالیت 35 هزار واحد صنفی در استان، افزود: قزوین همچنین دارای 5 اتاق اصناف و 110 اتحادیه است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این همایش گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال به دلیل سیاست های ارزی کار تولید و عرضه با اختلال همراه بود و نامشخص بودن قیمت ارز نیز ضرر زیادی را به تولیدکنندگان وارد کرد.
علیرضا کشاورز قاسمی اضافه کرد: امیدواریم در خصوص سیاست های ارزی مشارکت جدی و فعالی را پیش رو داشته و به نظر و دیدگاه های بخش خصوصی در این خصوص توجه لازم صورت گیرد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.