به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در ششمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: باید نسبت به جذب اعتبارات و سهمیه تعیین شده به استان که در قالب تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح های اقتصادی در روستاها پیش بینی شده است، سرعت ببخشیم.
وی اظهار کرد: ثبت نام تسهیلات روستایی و فراگیر با 2 نرخ متفاوت مشکل ساز شده و در بخش روستایی که سود بازپرداخت چهار درصدی است، چندین هزار متقاضی وجود دارد اما در بخش فراگیر که سود بانکی آن 18درصد است فقط 200 متقاضی ثبت نام کرده اند که این مساله باید به مرکز منتقل شده و برای آن تدبیری اندیشیده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به رویکرد دولت برای ایجاد تحول اقتصادی در سطح روستاها، خاطرنشان کرد: دولت با ارایه تسهیلات روستایی ارزان قیمت بستر مناسبی را برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی این مناطق فراهم آورده است که باید قدر آنرا دانست.
حبیبی در ادامه بر تقویت بخش تعاون در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: اگر خواهان بهبود وضع اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها هستیم باید این موضوع را جدی بگیریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه 67 تعاونی در سطح روستاهای استان فعال هستند که رقم مناسبی نیست و باید افزایش یابد،افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی باید از تعاونی های روستایی حمایت بیشتری به عمل آورده شود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.