به گزارش ایرنا،عسگرعلی جوانبخت روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد،افزود: بیش از 65 درصد مدارس استان قزوین مستحکم و بی نیاز از بازسازی و مقاوم سازی هستند.
وی اظهار کرد: 1500 کلاس درس در استان به سیستم های گرمایشی استاندارد و 6 هزار کلاس نیز به هوشمندسازی نیازمند هستند.
جوانبخت به نیازهای آموزشی شهرهای نزدیک قزوین اشاره کرد و افزود: 10 ساختمان آموزشی در شهرهای محمود آباد، اقبالیه، بیدستان و شهرک دانش و 12 واحد آموزشی، هنرستان و کاردانش در سطح استان نیازمند هستیم که امیدواریم با همکاری خیران شاهد ساخت آنها باشیم.
جوانبخت ادامه داد: عملکرد مجمع خیران مدرسه ساز قزوین در طول 2 دهه گذشته افتخار آفرین بوده و براساس آمار بخش قابل توجهی از فضای آمورشی استان و کشور توسط خیران ساخته شده است.
وی افزود: امروزه اهتمام خیران به یک سرمایه اجتماعی و چشم اندازی امیدوار کننده از مشارکت هوشمندانه مردم و دولت برای توسعه فضای آموزشی کشور تبدیل شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این همایش گفت: قزوین سابقه دیرینه ای در مدرسه سازی دارد و به عنوان نمونه 100 سال قبل مدرسه ای به عنوان دیانت در شهر قزوین ساخته شده است.
سالار قاسمی گفت: خیران در استان قزوین در سالهای اخیر 500 میلیارد ریال را در شرایط سخت کشور و تحریم های ظالمانه هزینه کرده اند و اگر این کمک ها نبود نمی توانستیم پروژه های آموزشی استان را ساماندهی کنیم.
وی افزود: با کمک خیران تمامی طرح های آموزشی استان ساماندهی شده اند و امیدواریم با همکاری آنان بتوانیم همچنان در این خصوص موفق گام برداریم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.