به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) قزوین، مجید مومنی در مراسم تقدیر از حامیان فرهنگی طرح اکرام ایتام افزود: در حال حاضر تعداد ایتام در این استان یک هزار و 681 نفر است که 633 نفر از آنان در شهر قزوین سکونت داشته و هفت هزار و 430 حامی نیز حمایت از آنان را برعهده دارند.
وی در خصوص فعالیت های این نهاد گفت: اکرام ایتام یکی از طرح های موفق کمیته امداد امام (ره) بوده که به واسطه حضور پرشور مردم از برجستگی های خاصی برخوردار است.
مومنی اضافه کرد: در موفقیت این طرح باید گفت که امروز همه ایتام در استان دارای حامی بوده و متوسط میزان دریافتی آنان از محل کمک حامیان، بیش از متوسط کشوری است.
مومنی ادامه داد: قزوین همواره در طول تاریخ دارای مردمانی نیکوکار بوده تا جایی که با وجود همه تنگناهای اقتصادی همه ساله در جشن نیکوکاری حضوری مستمر داشته و در سال گذشته نیز این کمک ها با رشد 203 درصدی به 57 میلیارد ریال رسید.
به گفته وی، تنها در مدارس این استان پنج میلیارد ریال به صورت نقدی جمع آوری شد.
این مسئول در پایان اضافه کرد: تلاش داریم تا با برنامه ریزی های انجام شده، حمایت خیران و اعتبارات این نهاد در سال جاری پرونده ایتام را در حوزه مسکن نیز ببندیم.
هم اکنون حدود 21 هزار خانوار در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار داشته که از این تعداد یک هزار و 681 نفر ایتام هستند.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.