به گزارش ایرنا، حکمت الله داودی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد،افزود: بودجه امسال شهرداری قزوین 6 هزار و 350 میلیارد ریال تعیین شده است.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تلاش داریم این بودجه از منابع درآمدی جدید حاصل شود،اظهار کرد: در همین راستا برای تامین درآمدهای شهرداری دریافت تسهیلات یش بینی نشده است.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل نخستین دوره شوراهای شهر و روستا در سال 78،گفت: گرچه در دوره اول نارسایی هایی وجود داشت اما به تدریج در دوره های بعدی موارد لازم برای اداره شهرها تدوین شد که البته به معنای حل همه مشکلات پیش روی شوراها نیست.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: در بندهای مختلف قانون اساسی به اهمیت شوراها تاکید شده اما فقط بخشی ازآنها به طور کامل اجرایی شده است.
داودی بر لزوم کاهش مسئولیت های دولت در حوزه شهری تاکید کرد و ادامه داد: هر چه تصدی گری دولت در بخش های مدیریت شهری واگذار شود، قوه مجریه بهتر می تواند در حوزه های کلان برنامه ریزی کند.
وی ادامه داد: برای افزایش اختیارات شوراها نیاز است نمایندگان مجلس حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند تا آنچه در قانون اساسی برای این نهادها در نظر گرفته شده به صورت عملی اجرا شوند.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر چون مصوبات شورا ضمانت اجرایی آنچنانی ندارد بنابراین اثرگذاری لازم را نیز از سوی آنها شاهد نیستیم.

*350 میلیارد ریال برای خرید اتوبوس هزینه شد
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در محدوده مرکزی شهر دچار مشکل ترافیک هستیم،گفت: به دلیل وجود فضاهای مذهبی و تاریخی و همچنین تجاری در بافت مرکزی شهر، امکان تعریض معابر وجود ندارد و باید شرایطی فراهم شود که استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این مکان ها ترویج شود.
داودی از تلاش شورا و شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر قزوین خبر داد و افزود:در همین راستا طی یک سال گذشته با 350میلیارد ریال اعتبار 70دستگاه اتوبوس پیشرفته اسکانیا به ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین اضافه شده است.
وی همچنین گفت: 40 دستگاه اتوبوس فرسوده را که مدت زیادی از آنها می گذشت از ناوگان خارج و تا پایان تابستان نیز تمام اتوبوس های فرسوده را از رده خارج خواهیم کرد.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین، تجهیز اتوبوس های درون شهری به وای فای رایگان را نیز از جمله ابزارهای تشویقی برای توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد:سال گذشته30میلیون مسافر توسط اتوبوس های درون شهری قزوین تردد کردند که باید این سهم را تا حد قابل توجهی افزایش دهیم.
وی در ادامه به اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل ریلی در قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح بزودی به عنوان پروژه ای پایلوت در سطح کشور در قزوین آغاز می شود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه طرح اجرا تراموا در قزوین را نیز در دستور کار داریم،اظهار کرد: این طرح در صورت اجرا از میدان مینودر تا نسیم شمال، مسیر شرق به غرب قزوین را به یکدیگر متصل می کند.
وی در ادامه درباره وضع کمربندی های شهر قزوین نیز گفت: بسیاری از شهرهای کشور هم اکنون دارای کمربندی هستند اما این امکان در قزوین به دلیل وجود باغات سنتی وجود نداشته است.
داودی اضافه کرد: در همین راستا به منظور حل این موضوع، پل امام رضا (ع) را برای سهولت دسترسی شمال به جنوب احداث کردیم که تاکنون هزار و 500 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تکمیل آن هم به یک هزار میلیارد ریال دیگر نیازمند است.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از اجرای طرح وحش گشت (سافاری) در منطقه باراجین خبر داد و گفت: تکمیل این طرح گام بسیار بزرگی در جهت توسعه گردشگری در کشور خواهد بود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.