در این مطلب که به قلم مریم بهبهانی یکی از معلمان قزوین که با 17 سال سابقه و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، آموزگار مقطع ابتدایی است، آمده است: تعداد زنان شاغل در آموزش و پرورش از بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بیشتر است و در حقیقت 60 درصد از پرسنل این دستگاه را بانوان تشکیل می‌دهند.
مریم زیرک افزوده است: با توجه به این آمار، فعالان زنان و کنشگران زن صنفی در حوزه آموزش و پرورش این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا زنان سهم اندکی در تصدی مدیریت‌های آموزش و پرورش در سطوح میانی و فوقانی دارند که انتظار می‌رود به این سوال پاسخ داده شود.
این فرهنگی و فعال صنفی می‌افزاید: اگرچه در دولت یازدهم و دوازدهم، سیاست به کارگیری زنان در نقش‌های مدیریتی مطرح شده است، ولی متاسفانه در قزوین، بانوان در پایین‌ترین رده مدیریتی که مدیریت مدرسه است؛ فعالیت دارند و به همان نسبت وقتی به سطوح بالای مدیریتی می‌رسیم؛ آمار بانوان به شدت کاسته می‌شود.
زیرک با بیان این مطلب که فرهنگیان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند؛ می‌گوید: مهمترین مشکلات این قشر، عدم اجرای قانون مدیریت خدمات بازنشستگان و شاغلان فرهنگی است که چندین سال است به طرق مختلف در پی احقاق حقوق قانونی خود و خواهان رفع تبعیض میان فرهنگیان و سایر کارمندان هستند؛ ولی با گذشت 11 سال از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری از اجرای آن امتناع شده و روز به روز بر دامنه مشکلات معیشتی فرهنگیان افزوده می‌شود.
سخنان امام جمعه قزوین با عنوان تعطیلی کارخانه ها را جدی بگیریم، مشکل کم آبی در قزوین به نقل از استاندار، سخنان رییس کمیسیون املاک و مستغلات پارلمان محلی قزوین با عنوان احداث برخی پروژه ها تا سه سال دیگر هم تمام نمی شود از دیگر عنوان های شماره جدید روزنامه ولایت است.
عنوان اول این روزنامه نیز به سخنان مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره طرح خیابان شهید انصاری شرقی اختصاص یافته و به نقل از وی نوشته شده است با ایجاد خیابان جدید مشکلات ترافیکی قزوین حل نمی‌شود.
ولایت تنها روزنامه محلی استان قزوین است که به مدیر مسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه منتشر می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.