به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز چهارشنبه در همایش اولیای نوآموزان و دانش آموزان ابتدایی استان قزوین که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، به اهمیت بالای دوره پیش دبستانی اشاره کرد و افزود: شالوده تمام آموزش ها از این مقطع پی ریزی می شود به گونه ای که شخصیت اصلی کودکان از همان 6 سال اول زندگی تحقق می یابد.
وی، محیط خانواده را بهترین بستر برای شکل گیری شخصیت و رشد کودک و همزمان با تحصیل وی در پیش دبستانی دانست و گفت: تاثیر یادگیری در این دوره بیش از هر زمان دیگری است.
مدیرکل آموزش و پرروش استان قزوین گفت: پیش دبستانی به معنای آن است که ظرف وجود فرد آنقدر بزرگ شود که بتوان بعدها مواد بیشتری را در آن سرریز کرد.
وی خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس، درک متقابل، طبیعت گردی و بازی با کودکان برای خلاق سازی و پویایی آنها همگی از اصول و موارد مهم در افزایش خلاقیت کودکان است که باید به این موضوع در دوره پیش دبستانی توجه شود.
قاسمی افزود: تاکید بر محتوای غنی و کاهش حجم کتاب های درسی و حذف پیک نوروزی دانش آموزان همگی گامی در جهت همین افزایش خلاقیت دانش آموزان بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش قزوین نیز همواره در ادبیات و گفتار خود به معاونان و اولیا بر اهمیت دوره پیش دبستانی و ابتدایی تاکید کرده ایم چرا که معتقدیم تا در این دوره سرمایه گذاری نشود در دوره های بعدی امکان موفقیت نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: با مشارکت و همراهی جدی والدین با آموزش و پرورش می توان پایه های شکل گیری درست شخصیت دانش آموزان را در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی پی ریزی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین افزود: قزوین رتبه دوم کشور را در پوشش پیش دبستانی دارد و اقدامات کیفی مناسبی در این دوره و همچنین مقطع ابتدایی شکل گرفته که جشنواره جابربن حیان از جمله آنها است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.