به گزارش ایرنا، سرهنگ سلمان امیری روز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و تمرکز بر فعالیت های اطلاعاتی به منظور کشف محموله های کلان، ممنوعه و سلامت محور امسال در دستور کار پلیس استان قرار دارد.
این مسئول انتظامی در ادامه یادآور شد: در این مدت همچنین کشف قاچاق کالاهای با ارزش بیش از یک میلیارد ریال 40 درصد و ارزش ریالی کالاهای کشف شده نیز 27 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته اند.
وی ادامه داد:کشف لوازم آرایشی 574 درصد،مواد خوراکی 102 درصد،کود شیمیایی و گوشی موبایل هردو 100 درصد،سیگار 66 درصد، مواد محترقه 30 درصد، دام و احشام 22 درصد، مشروبات الکلی 6 درصد و سلاح چهار درصد پارسال در مقایسه با سال 95 در استان افزایش داشته اند.
وی ادامه داد: قزوین به دلیل موقعیت استراتژیک و قراگیری در مسیر ارتباطی 11 استان کاملا از حمل کالاهای قاچاق متاثر است و این کار نیروهای انتظامی برای کنترل و مبارزه با قاچاق را دشوار می کند.
این مسئول انتظامی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: فضا را برای کسانی که قصد حمل قاچاق کالا دارند نا امن کرده ایم و نیروی انتظامی از بذل جان برای مقابله با سوادگران دریغ نمی کند.
وی با اشاره به علل افزایش کشفیات قاچاق در استان گفت: توسعه بهره گیری از اقدامات فنی، تغییر رویکرد کاری به سمت شیوه های اطلاعاتی، اجرای طرح های سراسری،ایجاد تعامل و همکاری مشترک با استان های دیگر،تلاش در جهت کشف محموله های قاچاق کالاهای با ارزش ریالی بالا، شناسایی مجرمین سابقه دار و حضور تیم های گشت به صورت مستمر در مسیرها از جمله عوامل افزایش میزان کشفیات در سال گذشته بوده اند.
سرهنگ امیری همچنین گفت: فقدان استقرار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان و تغییر نوع کالاهای قاچاق و تغییر فصول و میزان عرضه و تقاضا از جمله عوامل کاهش کشفیات در برخی از اقلام بوده اند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.