به گزارش ایرنا، سرهنگ بیژن خدایی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: میزان کشفیات مواد در استان پارسال نسبت به مدت مشابه سال 95، 28 درصد رشد داشت.
خدایی ادامه داد: سال گذشته 671 مورد طرح ارتقای امنیت،پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری سوداگران در استان اجرا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 92 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به دستگیری و جمع آوری معتادان متجاهر در قزوین،گفت: در این رابطه 474 نفر در تعطیلات نورزی امسال دستگیر شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشت.
خدایی اضافه کرد: متاسفانه شاهد کاهش قیمت مواد مخدر شامل تریاک،هروئین و حشیش هستیم که نقش موثری در افزایش دسترسی و شیوع آن ایفا می کند و باید در این خصوص تدبیری بیاندیشیم.
وی با بیان اینکه باید جلوی کاهش سن مصرف مواد را بگیریم،افزود: امسال بیش از 40 تا 50 نفر معتادان نوجوان در پارک ها دستگیر شدند که زنگ خطری در خصوص شیوع مواد مخدر در میان جوانان و نوجوان است.
این مسئول انتظامی با اشاره به برنامه های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری،افزود: اختصاص اعتبار برای برنامه های آموزشی و فرهنگی،اطلاع رسانی،نصب و راه اندازی دستگاه های بازرسی در راه آهن و ترمینال،استفاده از امکانات سایر دستگاه ها برای مقابله با کشت شاه دانه و خشخاش،برگزاری همایش های پیشگیری از اعتیاد و ایجاد اشتغال برای معتادان رها شده از جمله برنامه ها و پیشنهادهای ما برای امسال هستند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.