به گزارش ایرنا، امیر حمزه بیدادی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن روز ارتش، افزود: 29 فروردین یادآور پیوند عمیق بین بنیانگذاری جمهوری اسلامی، ارتش و مردم ایران اسلامی است.
وی با اشاره به نامگذاری روز ارتش از سوی امام راحل، اضافه کرد: این مساله تحول بزرگی را در ارتش ایجاد کرد و تولد دوباره ای به آن داد و به همین لحاظ نیز ارتش جمهوری اسلامی در همان اوایل انقلاب و در طول دوران مقدس و پس از آن مقتدرانه در میدان عمل پا گذاشت و خود را اثبات کرد.
امیر بیدادی ادامه داد:در ابتدای پیروزی انقلاب همگان، حتی بسیاری از نیروهای انقلابی اصرار بر انحلال ارتش و ایجاد یک نیروی نظامی جدیدی داشتند اما امام راحل با درایت و هوشمندی خود نه تنها بر انحلال بلکه بر تقویت آن اهتمام داشتند که خوشبختانه شناسنامه نظام مقدس امروز گواه نقش آفرینی های ارتش، به خصوص نیروی زمینی قهرمان در دفاع از مرزهای کشور و حتی در آن سوی مرزهای جغرافیایی، یعنی مرزهای استراتژیک دارد.
وی اظهار کرد: امروز ارتش با تکیه بر دانش خود تحول بزرگی را در خود ایجاد کرده تا جایی که با تغییر سیاست ها از سوی فرماندهی معزز کل قوا مبنی بر ارتقای سطح آمادگی رزمی، تحرک و معیشت کارکنان، به سمت تغییر ساختار یگان های خود از یک سال و نیم پیش رفته است.
وی اضافه کرد: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح نظام مقدس و با حضور مقتدرانه خود جایگاه ویژه ای را در منطقه و جهان کسب کرده و در عین حال نیز با قدرت و صلابت در این راه ثابت قدم است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر منطقه، گفت: حمله آمریکا و متحدان وی به کشورهایی چون عراق، افغانستان و امروز نیز سوریه مسبوق به سابقه بوده و علت آن نیز ناتوانی در رسیدن به اهداف خود در منطقه است.
وی افزود: آمریکا با استفاده از سفر اخیر ولیعهد عربستان به کشورهای غربی و دلارهای نفتی این کشور، حمله به خاک سوریه با هدف خارج ساختن نیروهای مقاومت از آن کشور را در دستور کار خود قرار داد.
امیر بیدادی اضافه کرد: امروز نیروهای مقاومت از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار هستند و با در اختیار گرفتن ابتکار عمل باعث شده اند تا آمریکا و همپیمان او آخرین نفس های خود را بکشند.
وی در پایان با اشاره به فرارسیدن 29 فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی قهرمان، گفت: برگزاری رژه یگان های پیاده، موتوری و زرهی با حضور مسئولان استانی، دیدار با خانواده معزز شاهد و کارکنان بازنشسته ارتش، اعزام سخران به مراسم خطبه های پیش از نماز جمعه و گلباران مزار شهدا از جمله برنامه های این قرارگاه در روز ارتش جمهوری اسلامی خواهد بود.
29 فروردین ماه از سوی امام خمینی (ره) به نام ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.