به گزارش شنبه ایرنا، در این میزگرد علاوه بر راهکارهای موجود در حوزه پیشگیری و چگونگی مقابله با حوادث به وقوع پیوسته، مکان های مناسب و نحوه برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
این میزگرد با حضور سرهنگ حمید محبعلی معاون عملیات فرماندهی نیروی انتظامی، سرهنگ ایمانعلی محمدزاده معاون اجتماعی نیروی انتظامی، علی فخار سلیمانی رئیس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین و غدیر موسی خانی معاون سازمان آتش نشانی قزوین برگزار شد.
سرهنگ حمید محبعلی در این میزگرد با اشاره به رسالت ناجا در جهت ایجاد نظم و امنیت در جامعه، گفت: نیروی انتظامی همواره در طول سال و به خصوص ایام خاص همراه و یاور شهروندان خود در جهت برقرای آرامش و جلوگیری از برروز هر نوع ناهنجاری بوده است.
وی، حضور در معابر اصلی و فرعی شهرها به منظور مقابله با هر نوع هنجارشکنی، جلوگیری از مزاحمت های خیابانی از سوی برخی سوءاستفاده کنندگان و کنترل ترافیکی را بخشی از کارکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال برشمرد و افزود: با تلاش شبانه روزی ماموران ناجا و به منظور پیشگیری و کاهش تلفات، با انجام اقدامات امنیتی و اطلاعاتی تاکنون موفق به کشف یک میلیون و 100 هزار عدد انواع مواد محترقه در این استان شده ایم.
رئیس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این رابطه با اشاره به 81 مورد عملیات امداد و نجات مجروح در چهارشنبه سوری سال گذشته از سوی این مرکز، گفت: خوشبختانه با تدابیر از پیش تعیین شده و همکاری شهروندان پارسال در آیین های چهارشنبه آخر سال هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان نداشتیم.
علی فخار حسینی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که بیشتر گروه های آسیب پذیر در مراسم برپایی چهارشنبه آخر سال نوجوانان و جوانان هستند و این مساله بیانگر آن است که بیشتر فعالیت ما در امر فرهنگ سازی باید این گروه ها باشد.
سرهنگ محمدزاده، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین نیز گفت: پلیس هیچگاه و تحت هیچ شرایطی مانع ایجاد شور و شادی در بین مردم نبوده و نیست و این مساله بارها و بارها و به مناسبت های مختلف از جمله پیروزی های ورزشی و انتخابات نیز نشان داده شده است.
مشروح میزگرد انجام شده طی روزهای آینده و در سایت و کانال خبری ایرنا قزوین منتشر خواهد شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.