به گزارش ایرنا، علی فرخزاد بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای ترافیک قزوین افزود: کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان اتفاقی نبوده و بر اساس مدبریت و برنامه ریزی و تدابیر دستگاه های عضو شورای ترافیک رقم خورده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین گفت: علاوه بر تمهیدات ترافیکی به منظور کاهش آمار سوانح جاده ای باید در حوزه فرهنگ و آموزش مردم نیز گام های اساسی با همکاری رسانه ها و دستگاه های مختلف برداشته شود.
فرخزاد گفت: در این راستا تمام دستگاه های عضو شورای ترافیک در نشست های آینده این شورا باید گزارش عملکرد فرهنگی و آموزشی خود را ارایه دهند.
وی در ادامه بر استفاده و ساماندهی پارکینگ های سطح شهرها نیز تاکید کرد و افزود: تعداد پارکینگ های داخل شهر قزوین کم نیست و باید با فرهنگسازی درست استفاده از آنها را خصوصا در اماکن پرتردد شهر ترویج کنیم.
فرخزاد همچنین با اشاره به نبود پارکینگ برای نمازگزاران جمعه در مسجد النبی(ص)،افزود: با توجه به تردد بالا در این منطقه و نیاز نمازگزاران به پارکینگ خودرو باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای ساماندهی این موضوع اجرا شود.
این مسئول همچنین گفت: با توجه به احتمال بارش برف و باران و همچنین پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال باید پیش بینی های لازم برای پیشگیری از حوادث و کاهش خسارت ها اتخاذ شود.
رییس پلیس راه استان قزوین نیز در ادامه این نشست با ارایه آماری از تصادفات سال جاری گفت: تصادف های منجر به فوت در قزوین طی 11ماهه سال جاری 14درصد ، تصادف های جرحی 9 و خسارتی هشت درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.
سرهنگ نصرالله بیگلری در ادامه از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از 28 اسفندماه خبر داد و گفت: این طرح تا 17فروردین ماه سال 97 ادامه دارد و در این خصوص به منظور نمایش توان عملیاتی نیروهای پلیس راه، رزمایشی نیز در کنار سایر دستگاه ها در قرارگاه پلیس راه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و آموزش مردم در جهت کاهش خسارت های جاده ای مواردی چون هماهنگی با بیمه ها جهت فعال کردن خدمت به مسافران در نوروز، تقویت سامانه ثبت تخلف و دوربین های نظارتی و تامین سوخت جایگاه های سوخت برون شهری را از جمله درخواست های پلیس راه از دستگاه های عضو شورای ترافیک عنوان کرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.