به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای بانک های استان قزوین افزود: باید پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دقت و نظارت لازم صورت بگیرد تا منابع در محل تعیین شده هزینه شوند.
زاهدی بر توجه بیشتر بانک های عامل استان در پرداخت سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: میزان پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی باید افزایش یابد تا منجر به توسعه واحدهای صنعتی فعال شود.
استاندار قزوین افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در خصوص سرمایه در گردش باید با ملاحظات خاصی صورت بگیرد زیرا این شیوه اگراصولی نباشد صرفا به حفظ وضع موجود کمک خواهد کرد و به نفع اقتصاد کشور نیست.
زاهدی افزود: با هدف تسهیل و تسریع در امور اقتصادی لازم است اختیارات شهرستان ها در حوزه بانکی افزایش یابد ولی در این خصوص آموزش های لازم نیز باید داده شود.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و اقتصادی توسط بانک های عامل استان نیز گفت: در استان واحدهای تولیدی زیادی وجود دارد که صاحبان آنها اعتماد عمومی را جلب کرده اند که باید با همراهی و مشارکت بانک های عامل در راستای توسعه این واحدها اقدام لازم صورت گیرد.
استاندار قزوین همچنین گفت: وصول و بازگشت به موقع مطالبات بانک ها به منظور گردش مالی برای اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا ضروری است.
گردش منابع در بانک مهم است و اگر منابع پرداختی توسط بانک ها به موقع توسط مردم به سیستم بانکی بازگردد منجر به توسعه و رونق اقتصادی، تولید و اشتغال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی به شمار می رود و فسلفه وجودی آن خدمات رسانی به مشتریان و مردم است و برای ارایه خدمات بیشتر و بهترمی باید درآمدزایی داشته باشد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرداخت تسهیلات بهین یاب، کمیته امداد و اشتغالزایی تا پایان سالجاری بر اساس روند فعلی ادامه یابد.
زاهدی همچنین گفت: استان قزوین موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و لازم است با همراهی دستگاههای اجرایی و بانک های عامل این روند شتاب بیشتری گیرد.
استاندار قزوین همچنین بر لزوم ارایه خدمات در شعب ویژه بانک های استان در ایام تعطیلات نوروز 97 به مردم و مشتریان تاکید کرد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.