به گزارش ایرنا، داریوش رضوانی شامگاه جمعه در آیین گشایش دوازهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین افزود: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده ها نهادینه شود و زمانی نهادینه می شود که هرکس از خود شروع کند.
وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر است برای قصه و قصه نویسی دانش آموزان با توجه به حذف پیک نوروزی، محتوای لازم را را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
رضوانی خاطرنشان کرد :کار فرهنگی در استان ها به دلیل کمبود منابع و سایر محدودیت ها بسیار دشوار و پیچیده است ولی استان قزوین با همدلی و همراهی در تحقق انتظارات فرهنگی موفق بوده است.
رضوانی افزود: افزایش یارانه بن کتاب را در صورت نیاز در دستور خواهیم داشت و 6 ماه فرصت زمانی برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی در ادارات کل استان ها بسیار کم است.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه با جدیت وارد شده و به ناشران بزرگ می گوید در صورت عدم حضور در استان ها؛ در نمایشگاه تهران نیز شرکت نکنند.
وی افزود: شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ایران فقط تهران نیست و به شهرستان ها توجه ویژه ای دارند که این مهم را در عمل نیز ثابت کرده و تسهیلات برای راه اندازی کتابفروشی های بزرگ به شهرستان ها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: ناشران باید اولویت خود را حضور در استان های کم برخوردار قرار دهند و البته قزوین نماد فرهنگی در خوشنویسی، کتابت، ایثار و شهادت است و به جهان اسلام خدمات بزرگی داشته است.
مشاورمعاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه کتاب ویترینی از رویداد های فرهنگی است و انجمن های علمی و ادبی را در حمایت از اهل قلم و محققان در دستور کار قرار داده ایم.
وی افزود:حمایت از اهل قلم را با اعطای تسهیلات در دستور کار قرار دارد و در گذشته اثر یک مولف چندین سال در نوبت بررسی باقی می ماند که اکنون روند بسیار بهتر شده است.
رضوانی اضافه کرد: باید شان نویسنده و اهل قلم را حفظ و تکریم کنیم که ضوابط و قوانین خود را دارد و الان در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد می توانند به صورت آنلاین برای رفع اشکالات کتاب های خود اقدام کنند.
وی افزود :در قالب طرح های عیدانه، بهارانه و زمستانه از طرح های خرید و فروش کتاب حمایت می کنیم و باید تلاش کنیم فرهنگ کتاب با ابزار خود بالا برود.
وی ادامه داد: امروزه 600 شهر در حال رقابت برای تبدیل شدن به پایتخت کتاب قرار دارند و اگر کارهای مورد نظر را انجام دهند به پایتخت کتاب تبدیل می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری نمایشگاه و این رویداد فرهنگی فرایند گسترده و پیچیده ای بوده و مقدمات وهماهنگی نیاز دارد که در نهایت به برگزاری نمایشگاه یا ویترین فرهنگی استان منجر می شود.
نمایشگاه کتاب استان قزوین از 11 تا 16 اسفندماه پذیرای علاقمندان است.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.