علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون 2 میلیارد و 232 میلیون ریال تخصیص داده شده است.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح روزانه یک وعده غذای گرم با تاکید بر گروه های اصلی غذایی به کودکان سه تا 6 سال در مهدهای کودک داده می شود تا ضمن تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان، در بهبود و ارتقای سطح سلامتی آنان نیز موثر باشد.
وارثی ادامه داد: طرح کمک به تامین شهریه مهدهای کودک خانواده های کم درآمد نیز برای 600کودک خانواده های کم درآمد به مبلغ ماهیانه 400هزار ریال برای شهرستان های قزوین به مدت چهارماه، البرز به مدت پنج ماه، بویین زهرا، آبیک و تاکستان به مدت 6 ماه و آوج به مدت هشت ماه اجرا شده است که تاکنون در مجموع در این طرح یک میلیارد و 66 میلیون ریال هزینه اختصاص داده شده است.
وی همچنین گفت: به منظور آموزش مدیران و مربیان مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهری نیز 47 میلیون ریال برای 94 مربی مهدکودک تخصیص داده شد که طی سه جلسه با عنوان رشد وشخصیت کودک، اصول و مفاهیم وراهبردها برگزار شده است.
وارثی با اشاره به اختصاص 20 میلیون ریال برای تجهیز سه روستامهد افزود:همچنین در راستای پایداری مهدهای کودک مناطق حاشیه و محروم و آسیب خیز شهری نیز نیز مبلغ 640میلیون ریال تخصیص داده شد.
وی در ادامه از اجرای طرح نماز یاوران کوچک (نیک) خبر داد و گفت:در این راستا دوره آموزشی ویژه مربیان و مدیران مهدهای کودک با دعوت از اساتید خبره از قم برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین، برگزاری دوره آموزشی استانداردهای پوشش مدیران ومربیان مهدهای کودک، بزرگداشت روز معلم، مراسم مولودی خوانی در مهدهای کودک و حسینیه ها به مناسبت دهه کرامت، برگزاری مراسم سه ساله های حسینی، مراسم اربعین حسینی و دوره های آموزشی برای مدیران ، مسئولان فنی و مربیان را نیز از دیگر برنامه های دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی در سال جاری اعلام کرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.