به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روز گذشته در پی جلوگیری از تدفین شهید گمنام در مدرسه شیخ الاسلام قزوین، خبرگزاری حوزه در مطلبی با عنوان 'ممانعت میراث فرهنگی قزوین از دفن شهید گمنام در مدرسه شیخ الاسلام' به انتقاد شدید از این اقدام پرداخت.
در ابتدای این مطلب آورده شده بود: جمعی از طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان قزوین در بیانه ای با اعتراض به ممانعت اداره میراث فرهنگی استان قزوین از دفن شهدای گمنام در مدرسه علمیه شیخ الاسلام، تصریح کردند این اقدام چیزی جز بی اعتنایی و بیگانگی با فرهنگ جهاد و شهادت و دور افتادن از آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی توجیه دیگری ندارد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین نیز امروز چهارشنبه با صدور جوابیه ای به این خبر پاسخ داد.
در بخش هایی از این جوابیه که متن کامل آن در سایت این اداره کل منتشر شده، آمده است: انتشار بیاینه منسوب به طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان قزوین مبنی بر انتقاد شدید از ممانعت میراث فرهنگی از دفن شهدای گمنام در عرصه بنای تاریخی مدرسه شیخ الاسلام موجب شگفتی و حیرت فراوان شد، بیان اتهام‌های واهی و ناروایی همچون مسئولین میراث فرهنگی استان قزوین هنوز از خواب بیدار نشده و پیام انقلاب و شهدا را دریافت نکرده‌اند و… متاسفانه نشانه زیرپا نهادن اصول بدیهی اخلاق اسلامی است که صادرکنندگان چنین بیانیه‌ای باید خود بیشتر به آن متخلّق و متصّف باشند.
در بخش دیگری از این جوابیه به سوابق مدیرکل میراث فرهنگی قزوین در دوران دفاع مقدس و جانبازی وی اشاره شده و آمده است: چگونه شهید زنده‌ای که از سال‌های نوجوانی، خود را وقف انقلاب اسلامی و همراهی و همرزمی با شهیدان پاکباز کرده با حضوری افزون بر شصت ماه در جبهه‌های جنگ تحمیلی به دفاع از کیان میهن اسلامی پرداخته و به شرف جانبازی نائل آمده با فرهنگ جهاد و شهادت بیگانه است؟
در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: همگان می‌دانند طی نامه شماره 655/30/1/1313 مورخ 14/4/96 معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح که پیوست است تصریح شده: 'این ستاد برای تدفین پیکر شهدای گمنام در محوطه‌ها و اماکن مورد نظر سازمان میراث فرهنگی هیچ گونه اصراری نداشته و در محل‌های صدرالاشاره پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس دفن نخواهد شد' و روشن و مبرهن است این موضوع ربطی به اتهامات واهی نویسندگان بیانیه و آنچه که “مانع تراشی به بهانه‌های مختلف در مقابل گسترش فرهنگ جهاد و شهادت” خوانده‌اند ندارد.

**برای تدفین شهید گمنام در مدرسه شیخ الاسلام از قبل توافق کرده بودیم
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون اتفاقات پیش آمده گفت: برای تدفین شهید گمنام در مدرسه شیخ الاسلام از قبل توافق کرده بودیم.
وی افزود: در این توافقنامه که اوایل سال جاری منعقد شد، امضای مدیرکل میراث فرهنگی، متولی مدرسه شیخ الاسلام و مدیر حوزه علمیه نیز وجود دارد.
حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: ممانعت از دفن پیکر شهید گمنام خلاف این توافقنامه بوده و اگر این اقدام از نظر قانونی اشکال داشته است باید از قبل اعلام می شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.