به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد، پیکر مطهر 2 تن از شهدای دوران دفاع مقدس پس از احترام نظامی بر دستان تشییع کنندگان در دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا تدفین شد.
مدیرکل حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در این مراسم با اشاره به مقام والا و شامخ شهدا، گفت: هدف شهدا همواره رضایت خداوند و امام راحل بود.
سرهنگ مهدی طاهرخانی با اشاره به اینکه ما باید همواره پیام رسان شهدا باشیم،افزود: پیام مردم شهید پرور ما به شهدا آن است که ما همیشه پیرو راه شما هستیم و به آنچه که خواستید، جامه عمل پوشانده و در راه پیروی از ولایت ثابت قدم باقی خواهیم ماند
وی، تدفین دو شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (ع) را دارای پیام دانست و خاطرنشان کرد: پیکر پاک و مطهر این شهیدان در حالی به خاک سپرده می شود که آنان گواهی بر رشادت و دلاورمردی همرزمان خود هستند.
به گفته وی این دوشهید گمنام تدفین شده در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا 18 و 20 ساله هستند.
مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه یادآور شد: همچنین همزمان با سالروز شهادت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همچنین پیکر 6 شهید گمنام دیگر در استان قزوین تشییع و تدفین می شود.
سرهنگ طاهرخانی افزود: 2 تن از این شهیدان والامقام در شهر 'معلم‌کلایه' در مزار شهدای این شهر ، 2 شهید در 'ضیاءآباد' شهرستان تاکستان و همچنین 2 شهید درپایگاه هوانیروز و آمادگاه ارتش در شهرستان 'آبیک' تشییع و تدفین و آرام می گیرند.
به گفته وی این شهدای گمنام در سن های 17، 18، 20، 24، 26، 27و 28ساله و در عملیات های والفجر ، کربلای 4، عملیات ام الرصاص به شهادت رسیده اند.
استان قزوین دارای سه هزار شهید و هفت هزار جانباز و ایثار گر است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.