به گزارش ایرنا، علی اضغر قانع بعدازظهر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزود: قرارگیری کشورمان در ناحیه خشک و نیمه خشک بیابانی، تغییرات اقلیمی، رشد و توسعه بی رویه شهرها به همراه افزایش جمعیت در کنار کاهش بارندگی و افت سطح آب های زیر زمینی از جمله مواردی است که مدیریت تقاضای آب را ضروری تر می کند.
قانع همچنین گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در سال 2025، بیش از دو سوم مردم دنیا با بحران و تنش آب مواجه می شوند بنابراین استفاده از ظرفیت های موجود کشور در جهت رفع کمبود آب و مبارزه با پدیده خشکسالی ضروری است.
وی اظهار کرد: لزوم توجه به حفظ منابع آبی برای جلوگیری از مواجه شدن با یک بحران آبی خطرناک برای همه افراد جامعه و مسئولان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راستا باید مدیریت تقاضا در کشور بهبود یابد.
قانع اضافه کرد: از دیگر اقدام هایی که می تواند چالش آب در کشور را کمرنگ کند فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف است.
وی در ادامه بر بهره گیری از ایده های نو در ارائه خدمت به مشترکین صنعت آب در کشور تاکید و خاطر نشان کرد: باید راهکارها و ایده های جدیدی در این حوزه داشته باشیم.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود بر استفاده بهینه از پساب های صنعتی در استان قزوین تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح به دلیل کمبود اعتبارات دولتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران امکان پذیر خواهد بود.
وی به عملکرد نظام جمهوری اسلامی در بخش کیفیت و کمیت آب در کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آب و فاضلاب کشور در طی چند دهه پس از انقلاب در زمینه طراحی،اجرا و ساخت پیچیده ترین ابزارها در این بخش به موفقیت های بزرگی دست یافته است به گونه ای که در حال حاضر پیچیده ترین ابزار مورد نیاز این بخش در داخل کشور توسط کارشناسان تولید می شود.
در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات احمد هجرانفر مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرانوندی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
بیرانوندی پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بود.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.