حجت الاسلام علی رمضانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب ، پوسترو دفتر تحریر ایرانی اسلامی، بزرگداشت شهدای انقلاب محله، طرح ختم صلوات و ختم قرآن کریم، قرائت 2 صفحه از قرآن کریم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در دهه فجر و هدیه به ارواح مطهر شهدا و امام خمینی (ره) از دیگر برناهمه های این کمیته است
وی اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا در یکی از ایام دهه فجر، پخش نواهای انقلاب قبل از نماز مغرب و عشاء از بلندگوی مسجدها، پخش کلیپ و مستندات انقلابی در مساجد، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر از دیگر برنامه هایی است که در دهه فجر در استان اجرایی می شود.
وی از برگزاری همایش ائمه جماعات، اعزام روحانیون و سخنرانان تأثیرگذار به روستاها در دهه فجر از طریق سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اضافه کرد:همچنین به مناسبت ایام دهه فجرمشاوران و حقوقدانان از طریق بسیج محلات به روستاها اعزام می شوند.
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به شناسایی مساجد دارای ظرفیت در روستاهای استان ادامه داد: برنامه 10 شب 10 برنامه توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین نیز از جمله برنامه های کمیته مساجد در ایام مبارک دهه فجر خواهد بود.
وی، برگزاری نشست سیاسی، مسابقه روزنامه دیواری، تجلیل از مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی، برپایی نمایشگاه فجر، برپایی مراسم جشن انقلاب لاله ها همراه با دعوت از مبارزان انقلابی و اجرای سرود را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد استان قزوین برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین همچنین از اجرای تئاتر در10 مسجد قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد:این تئاترها هر شب در یکی از مساجد توسط گروه های نمایشی با موضوعات مرتبط با این ایام اجرا می شود.
وی افزود: در این ایام گفتمان هایی نیز با موضوع بررسی جایگاه جمهوری اسلامی در جهان معاصر، بررسی ریشه های انقلاب، نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی، بررسی حکومت اسلامی و نظام های غربی، نقش مقام معظم رهبری در استمرار موفقیت های جمهوری اسلامی و بررسی دستاوردهای جمهوری اسلامی و برگزاری پرسمان های دانش آموزی با موضوعات ولایت فقیه، قانون گرایی، مدگرایی و هویت ملی در مساجد اجرا می شوند.
ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب 20کمیته در سطح استان فعالیت می کند.
7388/ 6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.