به گزارش ایرنا، برخی از این فیلم ها علاوه بر نمایش خانگی از هفتم تا 11 بهمن ماه برای دانش آموزان استان قزوین به نمایش گذاشته می شوند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 36 فیلم این جشنواره برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، 38 فیلم برای دانش آموزان متوسطه اول، 37 فیلم ویژه دانش آموزان متوسطه دوم و 30 فیلم نیز به صورت خانوادگی نمایش داده می شوند.
خیرالله رحمانی با بیان اینکه از تمام مناطق آموزشی خود خواسته ایم از ظرفیت سالن های نمایشی شهر خود و هم از فضاهای داخل مدرسه برای نمایش فیلم ها استفاده کنند،اظهار کرد:در مناطق کم جمعیت نیز واحدهای سیار برای نمایش فیلم به مدارس می روند.
رحمانی با بیان اینکه در سال گذشته 76درصد دانش آموزان قزوینی فیلم های جشنواره رشد را تماشا کرده و از این حیث در بین استان های پیشتاز قرار داشتیم،ادامه داد: در سال جاری نیز پیش بینی می کنیم 80 درصد دانش آموزان از نمایش فیلم ها بهره ببرند.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، تاثیر فیلم را در آموزش درست به دانش آموزان بسیار مهم دانست وافزود:دانش آموزان معمولا13 درصد از طریق گوش و 88درصد از چشم خود برای یادگیری استفاده می کنند.
جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از قدیمی ترین جشنواره‌ های سینمایی کشور است که با محوریت علمی، آموزشی هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و دفتر تامین رسانه‌های آموزشی این وزارتخانه برگزار می شود.
استان قزوین دارای230هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.