نویسنده این گزارش در بخشی از این مطلب نوشته است: فرار سرمایه عارضه ای رو به رشد در اقتصاد جهانی است که تحولات اقتصادی و به ویژه سیاسی چند دهه گذشته تاثیر همه جانبه ای بر این پدیده داشته است، این پدیده نه تنها اثرات منفی را بر روند رشد و توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه بر جا گذاشته، بلکه شکاف توسعه ای بین کشورها را نیز تشدید کرده است. سرمایه گذار دنبال امنیت است؛ او می خواهد سرمایه و حاصل زندگی اش را جایی سرمایه گذاری کند که ثبات، آرامش و امنیت داشته باشد و خطری سرمایه اش را تهدید نکند.
با این اوصاف یکی از مهمترین علل فراری دهنده سرمایه گذاران از استان و کشور ما افراد، عوامل، تریبونها و جناحهای سیاسی هستند که می کوشند اوضاع کشور را ناآرام نشان داده و مردم و سرمایه گذاران را از بهبود وضعیت ناامید کنند.
نویسنده به گشایش های پس از برجام اشاره کرده و نوشته است پس از امضای برجام، بسیاری از مخالفان دولت با فرافکنی و فرار به جلو، تعامل با کشورهای جهان را برای اقتصاد ایران بی نتیجه توصیف کرده و می کوشند از تریبون ها و رسانه های متعدد خود، تاثیر این تعامل را بر اقتصاد استان و کشور انکار کنند اما سخنان مدیر شرکت نستله در استان قزوین، مثال نقضی است که دروغ پردازی های این عده را برملا کرده و حقیقت را برای مردم هم روشن می کند.
مدیر واحد تولیدی نستله در دیدار با استاندار قزوین گفته بود: این واحد تولیدی همچنین در طی این دو ماه یک سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری برای ایجاد 2 واحد تولیدی جدید شامل نسکافه و مواد غذایی طعم دهنده به نام مگی دارد و در سال آینده هم 10 میلیون دلار دیگر سرمایه گذاری خواهد کرد که برای 50 تا 100نفر دیگر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
عنوان اول هفته نامه تابان به مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اختصاص یافته و به نقل از حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است امروز مردم نبود هاشمی را بیشتر احساس می کنند.
گزارشی از کودتای سوم اسفند1299 به روایت سپهبد امیر احمدی با عنوان آنچه در قزوین برای کودتا گذشت! با قلم محمد حسن سلیمانی از دیگر مطالب هفته نامه تابان است.
صفحه موسیقی این هفته نامه نیز در مطلبی با عنوان دشت دل انگیز صداقت به سالروز تولد فرهاد مهراد از خوانندگان ایرانی پرداخته است.
هفته نامه تابان نشریه اصلاح طلب استان قزوین است که به مدیرمسئولی محمد علیخانی روزهای یکشنبه منتشر می شود.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.