به گزارش ایرنا، سیاوش شمسی پور روز دوشنبه در نشست خبری میزان اراضی زیر پوشش محیط زیست در استان 500 هزار هکتار عنوان کرد و گفت:هم اکنون 10 پاسگاه محیط بانی در استان فعال است و بزودی یک پاسگاه دیگر نیز به این جمع افزوده می شود.
وی اظهار کرد: با افزوده شدن مناطق طارم و الموت به همراه باشگل تاکستان مناطق حفاظت شده در استان قزوین به 126 هزار هکتار رسیده است.
وی یادآور شد: استاندارد کشوری مناطق حفاظت شده حدود 11 درصد است که در استان قزوین این رقم 1.5 درصد بود که با موافقت شورای عالی محیط زیست منطقه طارم با 49 هزار هکتار و الموت با 52 هزار هکتار به محدوده استان اضافه شد و در حال حاضر این وسعت به هشت درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: برای کنترل و نظارت بهتر در مناطق حفاظت شده در حال حاضر با نصب دوربین در منطقه باشگل، دشت الله آباد، طارم و الموت و نیز دریاچه اوان این محدوده ها به صورت شبانه روزی رصد می شود.
شمسی پور گفت:باافزایش مناطق تحت پوشش مدیریت حیات وحش، گیاهان وحشی، تثبیت کربن خاک و ارزش اقتصادی زیست محیطی با وضعیت مطلوبی انجام می شود.
وی با اظهار نگرانی از وضعیت محیط زیست در استان، گفت: کمبود آب، تشدید بیابان زایی، آلودگی آب و خشک شدن تالاب ها و فرونشست زمین از مشکلات این حوزه هستند که اگر به آنها بی توجهی کنیم بزرگتر شده و بحران های جدی را برای ما ایجاد می کنند.
شمسی پور با بیان اینکه قزوین در ردیف دشت های ممنوعه است و خاک کشاورزی استان در معرض آلودگی های ناشی از سموم شیمیایی و پسماندهای صنعتی، کشاورزی و خانگی قرار دارد، افزود: باید با رویکردی علمی و منطقی با این مشکل برخورد کرده و آن را حل کنیم.
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه، گفت: در همین راستا امسال 60 هزار نفر آموزش در مهدهای کودک، مدارس و ادارات برگزار کرده ایم.
وی همچنین از افزایش 35 درصدی وحوش استان قزوین خبر داد و گفت: با سرشماری از زیستگاه های حیات وحش در استان شاهد افزایش این رقم بوده ایم.

6104/6012
خبرنگار: ناصر نیلی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.