محمد کشاورز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جشنواره در رشته های رسانه و مطبوعات ، تلاوت قرآن کریم، آواها و نغمه های دینی، خوشنویسی ، هنرهای نمایشی ، هنرهای ادبی ، هنر سینما ، هنرهای تجسمی ، صنایع دستی و سنتی برگزار می شود.
وی از تمامی روزنامه نگاران ، خبرنگاران ، عکاسان مطبوعاتی ، خبرگزاری ها و فعالان عرصه رسانه های دیجیتال خواست که آثار خود را بر اساس محورها به دبیر خانه ارسال کنند.
کشاورز خبر و مصاحبه خبری ، گزارش ، یاداشت و مقاله ، عکس خبری و تیتر را از جمله بخش های جشنواره عنوان کرد و افزود: هر متقاضی می تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد و آثاری پذیرفته می شود که نام صاحب اثر در آن قید شده باشد و در صورت عدم درج نام، اثر باید توسط مدیر مسئول نشریه تایید شود.
وی یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا 20 بهمن ماه سال جاری و بررسی آثار نیز در 25 بهمن ماه انجام می شود ومتقاضیان شرکت در جشنواره باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در قزوین ارسال نمایند.
کشاورز اضافه کرد: پس از بررسی اثار ارسال شده به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایزی شامل تندیس، لوح تقدیر و نقدی اهدا خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهارکرد: درصورت ارسال آثار بیشتر از تعداد تعیین شده از سوی دبیرخانه برخی آثار به صورت اتفاقی انتخاب و حذف خواهد شد.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان در بخش عکس علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس های خود را بدون جلوه های ویژه در قالب لوح فشرده تحویل دهند.
به گفته وی به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای اصحاب رسانه، هیچ یک از اعضای جشنواره و داوران و کمیته اجرایی نمی توانند اثری به جشنواره ارائه کنند و حق شرکت ندارند.
کشاورز ادامه داد: جریان سازی حرکت عمومی برای انس با قرآن و عترت ، تحکیم پیوند بین دین و رسانه با معرفی رسانه های برتر در خصوص مضامین عالی قرآن و عترت ، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه های مکتوب و دیجیتال و توسعه ظرفیت های موجود در رسانه های استان از جمله اهداف این جشنواره است.
وی آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره گیری از آن ، بستر سازی مناسب برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی ، ملی و اسلامی در حوزه رسانه ها ، فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار و شناسایی رسانه فعال در حوزه قرآن و عترت به منظور سالم سازی هر چه بیشتر فضای عمومی جامعه را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد.
مسئول بسیج رسانه استان قزوین بیان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس ، ایثار و شهادت ، نقش باورهای دینی درجلوگیری از چالش های اجتماعی ، سنت و آداب رسوم دینی ، سبک زندگی ایرانی اسلامی ، اخلاق قرآنی در حوزه فردی و استکبار ستیزی و دشمن شناسی از جمله محورهای این جشنواره است .
7390** 6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.