در این گزارش که با قلم حنانه خارکن نوشته شده آمده است: خانواده‌ها می‌توانند با آموزش دادن فرزندان خود به ویژه نوجوانان سازند در موارد نیاز این مشاوران را جایگزین راهنمایی‌های اشتباه دوستان بی تجربه خود یا دوستان و مشاوران مجازی که هویت آنها به طور کامل مشخص نیست، نمایند.
در ادامه این مطلب آمده است: هیچ انسانی نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد که در زندگی خود هیچگاه به مشاور نیازی ندارد و همین کافی است که شهروندان تشویق شوند و دریابند که در زمان هایی که دچار بحران و خلاء می‌شوند، رجوع به مشاور بهترین گزینه است.
تقلب، از اعتماد به نفس پایین تا گرفتن نمرات بالا عنوان گزارش دیگری از هفته نامه مینودر می باشد که با قلم مرضیه اردکانی نگاهی به مقوله تقلب در میان دانش آموزان و دانشجویان داشته است.
در این گزارش محمد حافظی کارشناس ارشد روانشناسی، سختگیری بیش از حد بعضی والدین برای نمره بالا، نمره گرایی در نظام آموزشی، طرح سوالات سخت از سوی بعضی معلمین، تنفر از معلمین،عادت داشتن به تقلب، نداشتن انگیزه برای درس خواندن، عدم اعتماد به نفس و عدم خودباوری در دانش آموزان، رقابت با دیگر دانش آموزان برای کسب نمره بهتر، ترس از تحقیر شدن توسط دیگران و اینکه بعضی از دانش‌آموزان اعتقاد دارند بعضی از دروس برای زندگی و علاقه آنها هیچ کارایی ندارد را از جمله عواملی عنوان کرد که موجب می‌شود دانش‌آموزان تقلب کنند.
مینودر همچنین در بخشی از مطلبی که با تیتر ' 2 سال اشتغال‌زایی برابر با یک دهه برنامه ریزی' به چاپ رسانده به نقل از معاون همانگی امور اقتصادی استاندار از تحقق80 درصدی ایجاد اشتغال در استان قزوین خبر داده و اضافه کرده تعداد بیمه شدگان جدید برای ما اهمیت زیادی دارد و باید ارزیابی درستی روی آن صورت گیرد تا از برنامه عقب نیفتیم و دچار انحراف نشویم و راستی‌آزمایی طرح ضروری است.
صفحه حوادث این هفته نامه به کشته شدن مرد میانسالی بر اثر شلیک سه گلوله پرداخته و نوشته است سربازی که با شلیک گلوله افسر مافوقش را در قزوین به قتل رساند؛ هم اینک در یک قدمی چوبه دار چشم به تصمیم اولیای مقتول برای قصاص یا اعلام رضایت آنها دوخته است.
صفحه ورزش نیز مینودر نیز گفت و گویی با تهمینه کربلایی صادقی بانوی رزمی کار استان و عضو تیم ملی پنچاک سیلاک کشور داشته و به نقل وی نوشته است 'تمام تلاشم کسب مدال در بازی‌های آسیایی است'.
مینودر در این شماره خود همچون بسیاری از نشریات استان قزوین به راهپیمایی شکوه وحدت مردم استان قزوین در محکومیت هنجارشکنان و تشییع پیکر مطهر شهید محسن زارعی سرباز مرزبان نیروی انتظامی پرداخته است.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخی روزهای دوشنبه بر روی دکه های مطبوعاتی شهر قزوین قرار می گیرد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.