به گزارش ایرنا، رویا اسماعیلی سه شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های استان قزوین با استاندار با اشاره به چشم انداز کتابخانه های استان در سال 1404،افزود: همچنین در حال حاضر چهار میلیون نسخه کتاب نیز برای رسیدن به وضعیت استاندارد نیازمندیم.
وی با اشاره به سایر نیازها برای تحقق استانداردهای حوزه کتابخانه ها در قزوین،اضافه کرد: زیربنای کتابخانه های استان هم اکنون برای هر 100 نفر 2.5 متر مربع است که این میزان باید به هشت متر مربع برسد.
این مسئول اضافه کرد: همچنین سرانه عضویت کتابخانه های استان نیز هم اکنون 6 درصد است که در چشم انداز1404 این رقم باید به 35درصد افزایش یابد.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه مناطقی از شهر قزوین مانند مینودر، کوثر و پونک فاقد فضای کتابخانه ای هستند،گفت: از سال 90 زمینی از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث کتابخانه مرکزی در قزوین به اداره کل کتابخانه ها واگذار شده اما به دلیل نبود منابع مالی تاکنون احداث نشده است.
وی ادامه داد:این زمین با مساحت 6 هزار و 172متر مربع در منطقه پونک واقع شده و حداکثر زیربنای در نظر گرفته شده برای آن هفت تا 10هزار متر مربع است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: درصورت تامین منابع اعتباری فضاهایی چون قرائت خانه مجزا، بخش مرجع، مخزن کتاب، بحش قزوین شناسی، نابینایان، کودک و اسباب بازی برای این کتابخانه مرکزی پیش بینی شده که بخشی از فضاهای مورد نیاز ما برای رسیدن به وضعیت استاندارد را برطرف خواهد کرد.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه سال ها از زمان واگذاری این زمین می گذرد امیدواریم در دولت تدبیر و امید موفق به جذب اعتبار برای احداث این کتابخانه شویم.
استان قزوین دارای 36 باب کتابخانه نهادی و 31 باب کتابخانه مشارکتی است.
هم اکنون80 هزار نفر عضو کتابخانه های استان قزوین هستند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.