نادر میرزایی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا پایان سال جاری یک کاروان نیکوکاری دیگر نیز به این مناطق اعزام می شود،افزود: این اردوهای نیکوکاری در قالب کاروان به روستاها و مناطق محروم اعزام می شوند و خدمات مختلفی مانند برنامه های فرهنگی، بهداشتی، آموزش کمک های اولیه، مشاوره به خانواده های روستایی، توزیع بسته های بهداشتی و کلاس های قرآنی را به روستاییان ارایه می کنند.
وی همچنین گفت: حوزه امور جوانان هلال احمر قزوین علاوه بر برنامه های سالانه ملی چندین برنامه ابتکاری و خاص استانی نیز اجرا کرده است که همایش های جوان جاوید، علی بلندای تسلی، رسول مهر، مسابقه سفیران بشردوستی، پرده خوانی، همایش استانی ترانه ترنم، مجموعه برنامه در محضر استاد، مسابقه فکر و نظر، شب نشست شگفتی های قرآن و مجموعه برنامه های هلال در محله و هلال در روستا از جمله آنها بوده است.
میرزایی، مسابقات رفاقت مهر و طرح دادرس و همایش های استانی به مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی را نیز از دیگر برنامه های این جمعیت طی سال جاری عنوان کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین گفت: یکی از اقدامات اعضای جوان این جمعیت اعزام تیم های سحر (سامانه حمایت روانی) قزوین به مناطق زلزله زده کرمانشاه بود.
وی با اشاره به بهره مندی 2 هزار و 300 نفر از زلزله زدگان از خدمات این تیم ها، افزود:جوانان بشر دوست عضو سامانه حمایت روانی جمعیت هلال احمر قزوین در مدت 6 روز در هشت روستا و در 6 نوبت در شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین در راستای تسکین هموطنان بویژه کودکان آسیب دیده روستاها خدمات ارائه کردند.
در حال حاضر 30هزار عضو فعال در کانون های مختلف امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین فعالیت دارند.
هم اکنون 9کانون جوانان، 13کانون روستایی، 65کانون غنچه های هلال، 114کانون دانش آموزی، 23کانون دانشجویی، 2کانون طلاب و یک کانون اصلاح و تربیت در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قزوین فعالیت می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.