به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در بازدید از مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی عاطفه قزوین با قدردانی از خدمات مسئولان و کارکنان این مجموعه، اظهار کرد: در قرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که از خدمت‌رسانی به مردم حمایت می کند و این موضوع مایه آرامش خاطر فعالان این عرصه مهم است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کوچک‌ترین خیر در عالم مورد محاسبه قرار می‌گیرد،اظهار کرد: خدماتی که شما عزیزان به معلولان ارائه می‌دهید، بسیار ارزشمند و مورد تایید دین قرار دارد و اجر و پاداش بسیاری را نصیب شما خواهد کرد.
این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه تصریح کرد: خداوند فرصت معنوی ویژه‌ای را برای خدمات به معلولان قرار داده و سهم معنوی بزرگی نیز برای خدمت رسانان به این قشر در نظر گرفته است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خداوند می‌فرماید همه انسان‌ها در حال چشیدن مرگ هستند و سپس همه به نزد ما باز می‌گردند بنابراین مرگ یک قائده کلی برای همه انسان‌ها در دنیا است و همه به آن باور دارند و هر کسی که در این عالم زندگی می‌کند، به زندگی و مرگ نیز معتقد می باشد.
امام جمعه قزوین افزود: خداوند فرموده همه مرگ را می‌چشند و به سوی ما باز می‌گردند و همواره مورد آزمایش‌های الهی قرار می‌گیرند، یعنی این که اگر در زندگی دچار کاستی، گرفتاری، سختی، موفقیت و پیروزی شدید، همه این مسائل آزمون الهی محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه در موضع فقر یا ثروت تکالیفی داریم که باید به آن‌ها پایبند باشیم، خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان، مقابله با ظالمان، پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و شکرگزاری در برابر نعمات الهی جزو وظایف همه است.
مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی معلولین ذهنی دختر بالای 15 سال عاطفه در سال 1380 تاسیس شده است.
این مرکز به ارایه خدمات پزشکی، پرستاری، کار درمانی، آموزش هنرهای دستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی، انجام اردوهای تفریحی و برگزاری برنامه‌های مناسبتی برای معلولان اشتغال دارد.
در استان قزوین 23 هزار نفر معلول شناسایی شده زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.