به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری با وی، افزود: اسلام حامی حقیقی انسان و انسانیت است و این حمایت هم زنان و هم مردان را بدون هیچ تفاوتی شامل می‌شود.
وی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات، آنرا شعار برجسته اسلام در حمایت از همه انسان‌ها دانست و یادآور شد: خداوند در این آیه فرمود 'ای مردم ما شما را از مرد و زن آفریدیم و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گرداندیم تا با یکدیگر شناسایی متقابل حاصل کنید، در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست'.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر محققان تمام منابع عالم را مورد بررسی قرار دهند، بدون شک نمی‌توانند چنین بسته حمایتی که خداوند ارایه کرده است را در نظام های دیگر مشاهده کنند و این بسته، بدون هیچ تفاوتی شامل همه زنان و مردان می‌شود و باید این آیه شریفه را بزرگ ‌ترین منشور حمایت از انسانیت در سراسر عالم دانست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند همچنین در آیه 70 سوره اسراء می‌فرماید 'و به راستی ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم' که شامل زنان و مردان می‌شود و حمایت حقیقی از انسانیت انسان‌ها است.
وی به آیات دیگری در تایید تساوی حقوق زن و مرد در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: خداوند وقتی مسائل مهمی را مطرح می‌کند، می‌فرماید تفاوتی ندارد که زن باشید و یا مرد و برتری انسان‌ها را از هر جنسیتی در جدیت آن‌ها در دست‌یابی به تقوا دانسته است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در اسلام، پیغمبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) الگوی ما معرفی شده‌اند، افزود: آسیه و مریم در عصر و زمانه‌ای الگو معرفی شده‌اند که در آن زمان برخی‌ها دختران خود را باعث خفت و سرافکندگی خود می‌دانستد و این‌ها نمونه‌هایی می باشد که نشان دهنده جایگاه والای زن در نظام دینی است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: وقتی این سرمایه‌های دینی را داریم، نیاز نیست در نظام های اجتماعی جستجو کنیم تا نظامی را پیدا کنیم که از زن حمایت کرده باشد.
وی ادامه داد: وقتی نظام الهی و دینی که غیر قابل مقایسه با نظامات متعارف دنیا است و از آن برخورداریم دیگر نیاز نیست که دستمان را به سمت غرب دراز کنیم و چشم به نسخه‌های آن‌ها داشته باشیم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: در عالم 2 اراده وجود دارد که یکی اراده خداوند و دیگری اراده شیطان است و مستکبران، کفار و شیاطین اراده کرده‌اند که نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند وعده کرده که نورش عالم را فرا می‌گیرد و بدون شک هیچ چیز نمی‌تواند مانع تحقق اراده الهی شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با یادآوری کشتار آمریکایی‌ها در کشورهای مسلمان علیه زنان و کودکان، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و متحدانش، زنان و کودکان بسیاری را در یمن، فلسطین، لبنان و جنگ تحمیلی علیه ایران به خاک و خون کشیدند و اینها نمونه‌هایی از خشونت آن‌ها علیه کودکان و زنان است.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: این‌ها بخشی از خشونت‌های آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و متحدانش است که در منطقه مشاهده می‌کنیم و ضروری است در خصوص خشونت‌ها و کشتارهای آن‌ها علیه کودکان، زنان و مردان که کشتار جمعی محسوب می‌شود، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بیشتر صورت بگیرد.
در ابتدای این دیدار نیز معصومه مرادیان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه بانوان و خانواده ارایه کرد.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.