علی اکبر اسدالهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارش های مردمی درخصوص حمل بدون مجوز چوب های درخت گردو توسط افراد سودجو، نیروهای یگان حفاظت استان به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک و پس از توقیف آن، مقدار سه تن چوب کشف کردند.
وی با بیان اینکه چوب های کشف شده از نوع گردو است که بدون چکش مخصوص حمل بود، اظهار کرد: با همکاری نیروی اننتظامی راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به همراه با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی تحویل داده شد.
اسدالهی با اشاره به اینکه منابع طبیعی از سرمایه های ملی است و همه باید در نگهداری و حفظ این میراث الهی کوشا باشیم، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی، قاچاق چوب و گیاهان دارویی، آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، مراتب را با شماره تلفن 1504 به ماموران این اداره کل اطلاع دهند.
از مساحت 15هزار و 626 کیلومتر مربعی استان قزوین،9 هزار و 350 کیلومتر مربع مربوط به اراضی ملی می باشد که در محدوده 2 زیر حوزه به نام های شاهرود و شور قرار گرفته است.
60 درصد اراضی استان قزوین شامل اراضی ملی است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار آن شامل مراتع بوده که از نظر پوشش گیاهی در سه درجه خوب،متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و عمدتا در مناطق الموت و طارم قرار گرفته اند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.