به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دیدار با اصغر زارعان مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در استانداری برگزار شد،افزود: قزوین از ظرفیت انسانی متخصص بالایی برخوردار است و کشور می تواند از این مجموعهبرای فعالیت های علمی خود استفاده بهینه داشته باشد.
استاندار قزوین اظهار کرد: به همین منظور سازمان انرژی اتمی ایران در سال های گذشته طرح های بزرگی همچون شتابگر ملی (چشمه نور) و شتاب دهنده ملی را در قزوین کلید زده و امروز پیشرفت های خوبی را نیز در این پروژه ها شاهد هستیم.
زاهدی افزود: امروز نیزدر راستای همان فعالیت ها در خصوص راه اندازی یک مرکز تحقیقات هسته ای صلح آمیز در استان از طریق سازمان انرژی اتمی کشور گفت و گو و مذاکره می کنیم و در این خصوص 40 هکتار زمین اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود:این مرکز به عنوان قطب مهم پژوهشی و تحقیقاتی کشور در قزوین به شمار خواهد رفت و از این ظرفیت همه دانشمندان، محققان، نخبگان کشور می توانند استفاده کنند.
زاهدی اضافه کرد: امیدواریم تمامی دستگاه ها در استان قزوین اهتمام و همکاری لازم را برای راه اندازی این مرکز مهم علمی و تحقیقاتی در استان با سازمان انرژی اتمی داشته باشند تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری این مرکز باشیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.