به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار با مدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان امروز از مجموعه مدیریتی خوب و منسجمی برخوردار است و احساس مسئولیت نسبت به مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور و افراد زیر پوشش در آن وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت خدمات تامین اجتماعی به مردم، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد احساس امنیت بخش زیادی از جامعه نسبت به آینده خود و فرزندانشان با وجود فعالیت این مجموعه قوت می گیرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه برخی دولت ها تامین اجتماعی را حیاط خلوت خود پنداشتند و با تحمیل نقش های دیگر به این سازمان وضعیت آن را بحرانی ساختند، افزود: مشکلات موجود در این سازمان باید یکبار برای همیشه حل و فصل شوند.
وی افزود: اکنون دریافتی های این سازمان با پرداختی ها فاصله زیادی دارد و اگر دولت و نظام به آن توجه نکنند شاهد ایجاد مشکلات زیادی خواهیم بود.
زاهدی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان قزوین همه چیز برای سرمایه گذاری فراهم است و ما هرکاری که برای تامین اجتماعی درآمد ایجاد کند انجام خواهیم داد چون بخش زیادی از جمعیت استان زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.
وی با بیان اینکه حدود 70 هزار بازنشسته در استان وجود دارد که از سازمان تامین اجتماعی مقرری دریافت می کنند، افزود: افزایش مستمری بگیران لزوم ایجاد درآمدهای جدید برای این سازمان را بیش از پیش ضروری ساخته است.
زاهدی ادامه داد: در تولید و صنعت در کل کشور از جمله قزوین مشکلاتی وجود دارد و باید با اعطای تسهیلات به واحدهای موفق برای اجرای طرح های توسعه آنها و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی اقدام کنیم تا بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

** رفع مشکلات تامین اجتماعی نیازمند عزم ملی است
مدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این دیدار گفت: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن از اهمیت بالایی در حوزه تامین اجتماعی برخوردار است.
رضا امینی افزود: منابع سازمان تامین اجتماعی از طریق کارفرما تامین می شود و هر موقع صنعت رونق داشته باشد وضعیت منابع سازمان نیز مطلوب خواهد بود.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر مشکلاتی به تامین اجتماعی تحمیل شد که امروز باید آنها را با تدبیر و عزم ملی مدیران حل کنیم.
امینی افزود: در یک دوره هزینه های نابه جایی به تامین اجتماعی تحمیل شد که این سازمان را از ریل اصلی خود خارج کرد و ما باید این مجموعه را به مسیر اصلی خود بازگردانیم.
مدیرکل تامین اجتماعی قزوین نیز در این دیدار گفت: ٦٦ هزار خانوار مستمری بگیر در استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که در این خصوص با رشد 6 درصدی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده ایم.
سیروس نصیری افزود: در حال حاضر با وجود تمامی محدودیت ها و دغدغه های مالی، ساختمان اداره کل و مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان را در دست تکمیل داریم.
وی افزود: تامین اجتماعی استان قزوین از نظر فیزیکی فضای خوبی دارد و امیدواریم از این فضا برای خدمت رسانی مطلوب به مردم و مراجعه کنندگان استفاده کنیم.
رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: مجموعه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین حدود 70 هزار نفر هستند و اکنون با دشواری ها و فشارهای زیادی در خصوص پرداخت حقوق به آنها مواجه هستیم.
محمد اسدی افزود: امیدواریم با تدابیر مسئولان شاهد شکوفایی صنایع باشیم چون تنها راهکار رفع مشکلات تامین اجتماعی تحول صنعت است.
محمد صادق بابایی مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این دیدار به خدمات حوزه درمان این سازمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 50 هزار بستری در بیمارستان های این سازمان داشتیم و حدود 30 هزار عمل در بیمارستان رازی به ثبت رسید.
وی افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیک را در دست پیگیری داریم که باعث رشد و تعالی سیستم و رفاه بیشتر جمعیت زیر پوشش خواهد شد.
٦٦ هزار خانوار مستمری بگیر در استان قزوین زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.