به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی افزود: عده ای از دستفروشان در شهرها اقدام به فروش فرآورده های خام دامی از جمله ماهی تازه و منجمد و همچنین آلایش های خوراکی دام می کنند که با توجه به رعایت نشدن زنجیره سرد و همچنین مشخص نبودن هویت فرآورده ها، استفاده از آنها مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.
وی اظهار کرد: در بیشتر موارد فرآورده های عرضه شده توسط این افراد که با قیمت های پایین تر نسبت به بازار عرضه می شوند، از محصولات تاریخ مصرف گذشته هستند که قابلیت مصرف انسانی ندارد.
این مسئول با اشاره به ضبط و معدوم سازی ماهی منجمد عرضه شده بر روی یک چرخ دستی طی هفته گذشته در قزوین، از عموم مردم خواست تا ضمن تهیه فرآورده خام دامی از مراکز مجاز و زیر نظارت دامپزشکی، نسبت به معرفی دستفروشان مواد خام دامی از طریق سامانه پیامکی 50001512 به اداره دامپزشکی اقدام کنند.
به گفته وی در صورت اطلاع رسانی شهروندان از فروش فرآورده های خام دامی به شکل سیار و دستفروشی در اسرع وقت با همکاری واحد اجرائیات شهرداری برخورد قانونی با متخلفان صورت خواهد گرفت.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.