به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور علی امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: مترو تهران اکنون تا هشتگرد رسیده است و هشتگرد ظرفیت لازم را برای پذیرش جمعیت منتقل شده به خود ندارد بنابراین امیدواریم این زیرساخت تا قزوین نیزانتقال یابد.
وی اضافه کرد: درصورت راه اندازی این ظرفیت کل جمعیت شمال و شمال غرب کشور مسیر تهران تا قزوین را می توانند به آسانی خیلی بیشتر از قبل طی کنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه مترو برای این استان از اهمیت بالایی برخوردار است و آماده اجرای آن در استان هستیم،افزود: ماهانه تردد بسیار بالایی از قزوین به کرج و تهران و بالعکس صورت می گیرد و در صورت فراهم آمدن زیرساخت های بیشتر از جمله مترو می توان ضمن کاهش آلودگی هوا و سوانح جاده ای، از بخشی از مهاجرت ها به پایتخت نیز جلوگیری کرد.
استاندار قزوین گفت: در صورت راه اندازی خط مترو هشتگرد- قزوین این مساله در کلان برای اقتصاد کشور نیز موثر واقع خواهد شد.
وی ادامه داد:ترافیک در مسیر 150 کیلومتری تهران به قزوین بالا است و هزینه کردن در خصوص طرح یاد شده توجیه اقتصادی نیز دارد.
زاهدی افزود: ارتباط قزوین با 11 استان کشور و قرارگیری آن در یک منطقه لجستیکی و نقش مهم آن در اقتصاد کشور ایجاد بندر خشک در منطقه ، تکمیل راه های استراتژیک استان، ادامه مترو تهران از هشتگرد تا قزوین و احداث راه آهن قم-قزوین را ضروری می سازد.
وی ادامه داد: همه استان هایی کشور نقش ملی در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع دارند اما نقش هرکدام از لحاظ کمی و کیفی متفاوت است و مثل صفحه شطرنج هر مهره اثر خود را دارد که در این بین قزوین از نقش بسیار مهمی برخوردار است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.