به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در این همایش با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت بر جریان تکفیری وابسته به آمریکا و استکبار جهانی، افزود: اهداف و آرمان‌های بسیج در راستای اهداف و آرمان‌های انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) قرار دارد.
وی به تشریح ویژگی‌ها و شرایط بسیجی بودن پرداخت و افزود: اولین شرایطی که یک بسیجی به آن نیازمند می باشد ایمان به خدا، رسالت، نبوت، امامت و آخرت است و صرف اینکه چفیه بر دوش خود قرار دهیم و در پایگاه بسیج حضور داشته باشیم، بسیجی محسوب نمی‌شویم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بسیجی به وحدانیت خدا، رسالت پیامبر (ص) و حقانیت جانشینان آنها ایمان حقیقی دارد و تفاوت بسیجی با منافقان و کفار در همین ایمان حقیقی است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: بسیجی دارای اراده قوی و عقل روشن است و هیچگاه رفتاری ذلت‌بار در مقابل مستکبران و دشمنان خدا ندارد.
وی با بیان اینکه بسیجی با الگوگیری از پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) فردی شجاع و مستحکم است،خاطرنشان کرد: اگر بسیجیان با تعداد کم، اهل ایمان حقیقی باشند در مقابل چندین برابر خود توانایی ایستادگی و پیروزی را دارند.
حجت الاسلام عابدینی برخورداری از روحیه شجاعانه و صلابت را ویژگی دیگر بسیجیان برشمرد و اظهار کرد: شهید حججی نمونه یک بسیجی واقعی بود و زمانی که گرفتار خونخواران داعش شد مقابل آنان مستحکم و قوی ایستاد که این شجاعت نشان دهنده روحیه بسیجی او بود.
وی اضافه کرد: بسیجی با داشتن بصیرت، حق و باطل را بدرستی تشخیص داده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را با جان و دل درک می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، صداقت را ویژگی دیگر بسیجی دانست و گفت: بر اساس فرموده امیرالمومنین (ع) سپری محکم‌تر از صداقت وجود ندارد و هر کسی این قوانین الهی و دینی را باور داشته باشد هرگز در زندگی حیله و نیرنگ به کار نمی‌گیرد.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) از دست کسانی که زرنگی را در حیله و نیرنگ می‌دانند شکایت داشت و آن‌ها را نفرین کرد اما بسیجی یکپارچه اهل صداقت و یکرنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بسیجی یعنی سر دادن شعار هیهات منّا الذّلّة،افزود: بسیج دانشگاهی است که کتاب درسی آن قرآن و نهج البلاغه می باشد و بناید در این دانشگاه از مطالعه درس بسیجی در کتاب‌های آن غافل شویم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.