معرفت الله احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اهمیت بالای خدمات توانبخشی برای دانش آموزان معلول و کم توان ذهنی تنها یک سوم مدارس استثنایی استان دارای نیروهای توانبخشی هستند.
وی اضافه کرد: براساس بخشنامه آموزش و پرورش استثنایی، دانش آموختگان پیراپزشکی با گرایش توانبخشی نیز می توانند طرح خود را در این گونه مدارس ادامه دهند که در مدارس استثنایی قزوین چهار نفر از همین گروه هستند.
احمدی ادامه داد: سالیانه 400 میلیون ریال اعتبار توانخبشی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به استان اختصاص می یابد که تلاش می کنیم این بودجه را با اولویت مدارسی که از نیروی توانبخشی محروم هستند، توزیع کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین دستور العمل خدمات حمایتی به آموزش و پرورش استثنایی استان ها در پایان ماه جاری ابلاغ می شود که در راستای آن هزینه های خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی اعم از جراحی ها، داروهای مستمر، خدمات توانبخشی، کاشت حلزون شنوایی و تجهیزات توانبخبشی از جمله سمعک و ویلچر به حساب دانش آموزان واریز می شود.
احمدی افزود: سال گذشته سه میلیارد ریال از طریق همین برنامه برای 200 دانش آموز متقاضی این خدمات واریز شد.
وی، تربیت نیروی انسانی متخصص را از جمله مهم ترین نیازها در آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد و افزود: با توجه به شیب تند بازنشستگی نیروهای توانبخشی، باید جذب نیروی انسانی متناسب با نیاز مدارس استثنایی در اولویت قرار گرفته و همچنین بودجه مناسب برای نیروهای طرحی مورد توجه باشد.
445 نیروی انسانی اعم از ستادی،اجرایی،آموزشی،توانبخشی،مشاوره و خدماتی در آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین مشغول به کار هستند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.