به گزارش ایرنا، سرهنگ سلمان امیری روز دوشنبه در چهارمین روز از هفته ناجا و در همایش پلیس،امنیت و اصناف که در سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین برگزار شد،افزود: خانواده بزرگ اصناف در کشور و استان در حفظ و برقراری امنیت نقش دارند و در این رابطه ظرف سال های گذشته تعامل و ارتباط تنگاتنگی با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به عمل آورده اند که امیدواریم این رویه تداوم یابد.
وی، کسبه را پشتوانه های نظام مقدس اسلامی دانست و ادامه داد: اگر نیروی انتظامی به عنوان یکی از نهادهای حافظ ارزش های اسلامی محسوب می شود،نقش اصناف نیز در این خصوص اثرگذار است.
این مسئول انتظامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه امسال در حوزه فرهنگی نقش شهدایی چون محسن حججی غیرقابل انکار بوده است و همه اقشار از جمله اصناف باید به این موضوع توجه داشته باشند، افزود: اگر نظام ما میلیاردها تومان برای ارتقای سطح فرهنگ هزینه می کرد، هرگز به اندازه یک قطره از خون شهدای اثرگذار نبود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به لزوم توجه بیشتر جامعه به موضوع عفاف و حجاب،یادآور شد: انتظار ویژه ناجا از اصناف در این زمینه آن است که این قشر سعی کنند از عرضه پوشاک و لوازم آرایشی خارج از عرف جامعه اجتناب کرده و نمایندگان اصناف نیز این راه با اعمال بازرسی از صنوف یاد شده، پلیس را در این راه کمک کنند.
سرهنگ امیری ضمن توصیه به صنوف مختلف در به کارگیری دوربین های مراقبتی جهت حفظ امنیت واحدهای خود، اضافه کرد: این مساله پلیس را در کشف و پیشگیری از وقوع جرائم کمک می کند و در عین حال نیز ارتقای ضریب امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: استفاده از فروشندگان با ظواهر اسلامی، اجتناب از خرید کالاهای فاقد فاکتور، نظارت کامل از سوی اتحادیه ها و استفاده صنوف از جمله طلافروشان از شیشه های ضد سرقت در محل کار خود، زمینه ایجاد امنیت پایدار در بخش صنوف را فراهم می آورد.
این مسئول انتظامی در پایان با اشاره به وجود 34 هزار واحد صنفی در استان قزوین، گفت: از این تعداد، 16 هزار و 280 واحد مربوط به شهرستان قزوین است که تعامل بسیاری نزدیکی در زمینه ایجاد و حفظ امنیت با نیروی انتظامی دارند.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد پنج ساله سرهنگ غلامرضا میلانی، سرهنگ دوم محمد صفری به عنوان رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین معرفی شد.
8054*3013
خبرنگا: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.