به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، زهرا غلامرضایی افزود: طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس استان برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.
وی اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های استان در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت ها با همکاری آموزش و پرورش و با پوشش 80 درصدی در حال اجرا است.
غلامرضایی با اشاره به نتایج طرح درسال گذشته، گفت: 36 هزارنفر سال قبل در این طرح شرکت کردند که از این تعداد 19 هزار تن دانش آموزان دوره دوم متوسطه بودند و هفت هزارنفر نیز در سایر محیط ها به صورت اجتماع محور در بین ادارات، دانشگاه ها و محلات و همچنین والدین دانش آموزان آموزش دیدند.
وی با بیان اینکه این طرح می تواند گامی بزرگ در جهت پیشگیری از معلولیت ها در آینده باشد، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برای 2 هزار و پانصد زوج در شرف ازدواج در شهرستان های قزوین،البرز،آبیک، بویین زهرا و تاکستان از دیگر برنامه های در حال اجرای بهزیستی استان در راستای پیشگیری از معلولیت ها می باشد.
این مسئول در پایان گفت: پیش از آغاز طرح یاد شده در مدارس، در کارگاه 2 روزه آموزشی تربیت مربی در قزوین برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها برای 70 نفر از ماماها و پرستاران استان که به عنوان مربیان این طرح هستند، برگزار شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.