محمودرضا طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قزوین افزود: براساس قانون، اداره کل استاندارد با همکاری شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده مبادرت به کنترل، نظارت و بازرسی آسانسورها و صدور گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور می کند.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری هستند.
این مسئول همچنین گفت: باتوجه به اهمیت ایمنی و عملکرد آسانسورها و نیز به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خطرات جانی در موقع بهره برداری، علاوه بر بازرسی اولیه،بازرسی های ادواری سالیانه نیز برای تمام آسانسورها الزامی است و در این بازرسی ها تمامی قطعات مکانیکی و برقی آسانسور مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در ادامه گفت: در سه ماهه اول سال جاری 245 متقاضی در قزوین با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور نسبت به تقاضای بازرسی و اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور ثبت نام نموده اند که این موارد به طور خودکار به پنج شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده ارجاع می شوند.
مدیرکل استاندارد قزوین در پایان گفت: شرکت های مذکور پس از بررسی مدارک اقدام به بازرسی اولیه از آسانسور می نمایند و در صورت مطابقت با استانداردهای مربوطه کمتر از 2 هفته تاییدیه ایمنی آسانسور صادر می شود ولی در صورت مغایرت با استاندارد های مربوطه،نداشتن انطباق ها جهت رفع نقص به شرکت نصاب اعلام می شود.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.