به گزارش روز جمعه ایرنا، مردم مومن و روزه دار استان قزوین در شهرهای مختلف از پیر و جوان گرفته با در دست داشتن پرچم فلسطین و سر دادن شعار های مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا خواستار ادامه مقاومت شجاعانه مردم فلسطین در برابر تجاوز های رژیم صهیونیستی و قدرت های استکباری شدند.
جمعی از شرکت کنندگان راهپیمایی روز جهانی قدس در قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا دفاع همه ملت های اسلامی از فلسطین را وظیفه انسانی و شرعی دانستند.
فاطمه حاج میری به خبرنگار ایرنا گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه دینی است که موجب تقویت مقاومت لبنان و امیدواری دولت و مردم فلسطین خواهد شد.
دیگر شهروند قزوینی گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در حقیقت اعلام همبستگی جهان اسلام علیه کفر و ظلم جهانی است.
محمد رضا غلامی با بیان اینکه مسلمانان براساس سیره پیامبر اکرم (ص) باید به یاری و کمک یکدیگر بشتابند از این رو باید یاری گر فلسطینیان باشیم، افزود: مردم مظلوم فلسطین برای بیرون راندن غاصبان از سرزمینشان باید به حرکت انقلابی خود تا پیروزی نهایی ادامه دهند.
وی اضافه کرد: حضور باشکوه و گسترده مردم و مسلمانان جهان در روز قدس ، مردم فلسطین را در ادامه مبارزه تا دستیابی به هدف نهایی مصمم تر می کند.
یک دانشجو نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز روز اعلام انزجار از جنایات رژیم نژادپرست اسراییل و حمایت از مردم بی دفاع فلسطین است.
حنانه کبیری با بیان اینکه به عنوان یک مسلمان حضور در راهپیمایی امروز و حمایت از فلسطینیان را یک وظیفه شرعی و دینی می دانم، افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس، وحدت و همبستگی مسلمانان در برابر متجاوزین به حقوق ملتهای مظلوم و ستمدیده را نشان می دهد.
کبیری اظهار کرد: دشمنان اسلام هیچگاه به اهداف پلید خود دست پیدا نخواهند کرد و اسلام و مسلمین بر همه پیروز هستند.
یک کارمند در این خصوص گفت: ما همبستگی خویش را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم و به آمریکا و اسرائیل می گوییم که دست از جنایات خود بردارند.
مریم موسوی، شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک وظیفه دینی و باعث تقویت روحیه همدلی بین مسلمانان ایران و فلسطین دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز که در جمع راهپیمایان حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: مردم فلسطین راه مقاومت را آموخته اند و در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شجاعانه به مبارزه می پردازند.
اکبر اسکندر نژاد افزود: حرکت مردم ایران در بوجود آوردن انقلاب، الگوی آزادیخواهان فلسطین و لبنان شده و وظیفه ما این است که در راه مقاومت و ایستادگی و حمایت از قدس و فلسطین تاکید کنیم.
وی اظهار کرد: مردم مسلمان ایران برای حمایت از اسلام و مسلمانان و ارزشهای اسلامی در دنیا لحظه ای تردید به خود راه نمی دهد.
وی ادامه داد: ما با هوشیاری و تبعیت از رهبری و احساس مسوولیت، وظیفه الهی خود را انجام می دهیم.
این مسئول اضافه کرد: پوشالی بودن رژیم غاصب اسرائیل درجنگ ‎ 33روزه با رزمندگان حزب‌الله و جوانان لبنانی کاملا نمایان شد و این آرزو که اسرائیل از نیل تا فرات گسترده خواهد شد را به موضوعی واهی تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه روز قدس روز همبستگی مسلمانان در دفاع از مردم فلسطین است،اظهار کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر قزوین نیز در این روز دوشادوش تمام اقشار مختلف مردم استان حضوری فعال دارند و یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس را گرامی می‌دارند و بار دیگر با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.