به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، نصرت الله علیرضایی در نشست شورای مرکزی روابط عمومی های استان که در کمیته امداد برگزار شد،افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف و ماموریت های دستگاه ها به همکاری های بین سازمانی نیاز دارند تا بتوانند از توان و ظرفیت سایر دستگاه ها برای پیشبرد و اجرای طرح ها و برنامه های خود استفاده کنند.
وی با اشاره به تغییر سبک زندگی اجتماعی و تاثیر آن بر اجرای طرح های اجتماعی و اقتصادی،افزود: در جامعه جدید با گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن و کم شدن رابطه و تعامل شهروندان،امکان حمایت از طبقات محروم،فقرا و مستمندان به شیوه انفرادی برای ساکنان شهرها امکان پذیر نیست.
علیرضایی افزود: در چنین شرایطی سازمان ها و نهادها به جای افراد باید با اعتماد آفرینی و جلب اطمینان شهروندان برای حمایت و اجرای طرح ها و برنامه های خود اقدام کنند.
وی افزود: دستگاه ها برای جلب اعتماد مردم در راستای انجام بهینه ماموریت ها و اهداف خود باید نسبت به عملکرد و وضعیت موجود خود و طرح ها و چشم اندازهای آینده شفافیت زایی کنند.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید هرگونه شائبه اقتصادی،سیاسی و جناحی را از خود دور سازند چون برچسب و شائبه رفتار جناحی و سوء استفاده مالی و اقتصادی بیشترین ضربه به نهادهای اجتماعی و حمایتی را در پی دارد.
علیرضایی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی در اجرای طرح های اجتماعی و حمایتی،تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید اجرای طرح ها و برنامه های خود را از طریق سازمان های مردم نهاد پیگیری کنند و خود نقش سیاست گذاری،نظارت و هدایت و حمایت از طرح ها و برنامه ها را برعهده گیرند.
وی افزود: روابط عمومی های دستگاه های اجرایی از ظرفیت و توان بالایی در دستگاه ها برخوردارند و می توانند در فرهنگ سازی و ترویج طرح های حمایتی و جلب مشارکت کارکنان و اقشار مختلف اجتماعی نقش مهم و موثری ایفا نمایند.

** 130 ساعت آموزش تخصصی برای روابط عمومی ها برگزار می شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از جمله دغدغه ها و نیازمندی ها حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی ها موضوع برگزاری دوره های آموزشی برای تقویت و ارتقای سطح علمی و توان حرفه ای روابط عمومی ها است که این هدف در سال جاری محقق و عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: با همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه و دفتر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگر برگزاری چهار دوره آموزشی به میزان 130 ساعت برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی،شهرداری ها،بانک ها و دانشگاه ها و فرمانداری ها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: در مکاتبه با مدیران روابط عمومی ها 34 عنوان دوره آموزشی در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی به دستگاه ها ابلاغ شد تا از بین این دوره ها چهار دوره و عنوان آموزشی به عنوان اولویت ها و نیازمندی های ضروری در حوزه آموزش روابط عمومی ها شناسایی و عملیاتی شود.
علیرضایی ادامه داد: پس از اخذ پیشنهادها و دیدگاه ها روابط عمومی ها در نهایت چهار دوره آموزشی شامل خبرنویسی 34 ساعت، عکاسی و فیلم برداری 48 ساعت،مخاطب شناسی 34 ساعت و درنهایت مدیریت در روابط عمومی با 16 ساعت دارای بیشترین فراوانی بودند که در نشست شورای مرکزی روابط عمومی ها تصویب و اجرای آنها پس از ماه مبارک رمضان پیگیری و عملیاتی خواهد شد.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: پیرو مذاکره و توافق با سازمان برنامه و بودجه و دفتر آموزش این سازمان مقرر شد از این چهار دوره 2 عنوان دوره به شکل رایگان و 2 عنوان دوره دیگر با 50 درصد تخفیف برگزار شود.
وی در پایان گفت: علاوه بر این ها یک دوره آموزشی دیگر با عنوان نقش روابط عمومی در مدیریت بحران با محوریت و مساعدت شهرداری قزوین برای مدیران روابط عمومی ها برگزار خواهد شد که چگونگی و برنامه زمان بندی آن به اطلاع روابط عمومی ها خواهد رسید.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.