به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از هنرمندان جوان و اصحاب رسانه استان با اشاره به حادثه تروریستی تهران،افزود: شهادت عزیزانی را که در برابر شرارت و جهالت مقاومت کرده و نقشه شوم آنها را در این حادثه خنثی کردند، تسلیت عرض می کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری در ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه ما لیالی قدر نداریم بلکه لیله القدر داریم و باید از آن نهایت بهره را ببریم،اضافه کرد: هر شب می‌تواند شب احیا باشد اما قرآن و روایات اصرار دارند که تنها یک شب لیله القدر است و باید از گفتن لیالی قدر پرهیز کنیم.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم در پای صندوق ‌های رای،گفت: نباید آرای مردم را محدود به رای یک کاندیدا کنیم زیرا کسانی هم که به کاندیداهای مختلف رای دادند مومن و مسلمان بوده و این حضور باشکوه نشان دهنده اقتدار نظام است و باید بدانیم هیچ گاه اسلام به این اندازه قدرت نداشته است.
وی در ادامه، فعالیت هنرمندان و اصحاب رسانه را در تحقق حماسه انتخابات بسیار موثر دانست و افزود: رصد دوره ‌های مختلف انقلاب نشان می‌دهد هیچ زمانی قدرت بچه‌ های متدین و نیروهای انقلاب به اندازه امروز نبوده و شرایط کنونی نیز برای ما روحیه بخش است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه همه شما با هر گرایشی هنرمند محسوب می‌شوید، یادآور شد: اصلی‌ترین هنر شما، کشف و معرفی هنرهایی است که اتفاق افتاده و بزرگ ‌ترین هنرهای تاریخ یعنی بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی و وقایعی همچون 15 خرداد است.
وی با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر ظرفیت هنر و هنرمندان،اضافه کرد: همان گونه که استفاده هر چه بیشتر از هنر و هنرمندان امری ضروری است باید توجه داشت اگر کوچک‌ ترین ریا در استفاده از هنر به وجود بیاید، اثرگذاری آن از میان می‌ رود.
امام جمعه قزوین در ادامه صداقت را مهم ترین شاخصه هنر برشمرد و گفت: اگر این خصیصه از هنر برداشته شود به ابزاری برای حیله و بدی تبدیل می‌شود و این صداقت است که هنر را از سایر مسایل جدا می‌کند تا جایی که هنر، ترازوی تشخیص سیاست از سیاست ‌زدگی صداقت به شمار می رود.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه اگر کارهای خود را به هنر مزین نکنیم ضایع می‌شوند،افزود: باید قدر هنر را بدانیم و با استفاده از آن اجازه ندهیم جوانمردی،صداقت،ایمان،انسانیت و خدایی بودن در جامعه غریب بماند تا ابن ‌زیاد با نقاب نفاق به شهر ما وارد شود و خیمه‌های امام حسین (ع) را به آتش بکشد.
وی در پایان گفت: هنرمندان نباید اجازه دهند سنگرهای امر به معروف و نهی از منکر خلوت بماند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.