به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی اکبر کبیری در نشست تخصصی بررسی مشکلات و موانع صادراتی واحدهای تولیدی قزوین با تاکید بر ضرورت تشکیل میز کشوری محصولات شوینده در استان گفت: 60 درصد شوینده های کشور در استان قزوین تولید می شوند.
وی اظهار کرد: استان قزوین دارای جایگاه ویژه ای در تولید انواع محصولات شوینده در سطح کشور است و تشکیل میز کشوری در این استان می تواند بسیاری از مشکلات تولید و صادرات محصولات شوینده را بر طرف کند.
کبیری ادامه داد: در سال گذشته 93 هزار تن انواع محصولات شوینده به ارزش 64 میلیون دلار از استان قزوین به سایر نقاط دنیا صادر شده است و با اتکا به این آمار باید اذعان کرد 34 درصد صادرات کل کشور در گروه مواد شوینده می باشد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین با اشاره به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات کالاهای غیرنفتی استان در سال 96، تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم و برداشتن قدم های بلند در زمینه تولیدات صادرات محور در استان باید با استفاده از ظرفیت های موجود زمینه رفع مسایل و مشکلات تولید کنندگان فراهم شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این رویکرد که استان قزوین یکی از قطب های تولید مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی در کشور می باشد،رایزنی های لازم انجام شده تا با تشکیل میز کشوری محصولات شوینده در استان قزوین،مسایل و مشکلات تولید کنندگان این گروه کالایی با جدیت بیشتری پیگیری شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.